• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

afgescheurde stofzuigerslang Numatic George

lucky

Detailing rookie
1 jul 2014
23
0
Van mijn extractor Numatic George is slang losgekomen in de mof aan de stofzuiger zijde

Ik heb deze nu provisorisch gedicht met duck tape

Met welke kit kan ik deze het beste repareren ? Is volgens mij origineel ook gekit

De meeste stofzuiger slangen, zitten geschroefd op de eindpunten en kan je eventueel inkorten.
Ik weet niet hoe het met deze slang zit.

foto slang numatic george
conv_893.webp

Al gekeken of je schroefdraad ziet zitten, waar de slang aan de binnenkant van de aansluiting vast zit?
De meeste stofzuigerslangen zitten zo vast, al dan niet extra gezekerd met wat kit of lijm.
Of loopt de buitenzijde van de slang zelf niet in een spiraal (= niet te zien op de foto)?

Vorige week mijn stofzuigerslang ook kapot geen Numatic maar zoals Frans al aangaf siliconen kit.
Zit hij erin gedraaid dan een beetje rondom onderin en de rest rondom de tweede winding.
En voor het drogen effe goed vastzetten met ducktape om slang en aansluiting.
En is weer water en zuigdicht.

Inderdaad zoals Frans aangeeft even kijken of de binnenzijde van de mof een schroefdraadpatroon heeft, en zo ja de slang opnieuw indraaien (mits de slang een schroefdraadpatroon heeft).
De beste kit hiervoor is de Hybrifix Super 7 van Den Braven (ook in zwart verkrijgbaar)

bedankt voor de reacties

Ik heb de slang gerepareerd met Hybrifix Super 7 van Den Braven