• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afmeten van 14ml...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Dag heren (en dames)

Ik zoek een handig ding om 14ml af te meten, voor mijn Shampoo, wat ik vervolgens in 9986ml water meng.

Iemand een tip of spullen wat ik hierbij kan gebruiken want ik vind dit toch wel het lastige van alles!! :weetniet

vraag gewoon bij de apotheek een maatbekertje , is zo'n klein potje zoals bij de flessen siroop zit .

Ik heb er ééntje tot 30 ml en is handig voor shampoo.

ook kan je een grote spuit vragen , daar kan je het ook mee doen , maar is niet zo handig om de shampoo uit de fles te zuigen .

:party

Ik gooi van de gallons altijd wat over in een 500ml fles. Vanuit daar naar idd een maatbekertje of een spuit ( minder kans op knoeien etc )

Ken je imand die in het zikenhuis werkt???deze vragen om een grote injectiespuit!!!anders kopen bij de plaatselijke apotheek

Zo'n oud fotorolletje houder = 30ml

Bij de lokale Welkoop hebben ze idd van die spuiten van 50-60 ml met duidelijke aanduiding voor 50ct...

Niet ideaal voor alles, ingieten vanuit een gallon vergt een redelijk vaste hand, maar verder prima bruikbaar.

Ik denk dat het een groter probleem is om 9986 ml water afgepast te krijgen ..................
Voor hele kleine hoeveelheden onder de 100 ml is er wel het nodige te krijgen maar in bijvoorbeeld een 5 liter emmer 4986 ml afgepast te krijgen is lastiger.

Nou, dan zal ik wel lomp zijn, maar daar gaat bij mij dan dus gewoon 5liter in..
Die laatste 14ml water zal toch niet de doorslag geven?

met nen maatbeker van 1 liter uit de keuken kan je makelijk 4986 ml afmeten op 6 ml na dan wel maar dat zal de zaak niet maken :lol

Zoals in een ander topic ook al aangegeven, het komt echt niet op de ml hoor! :|~* Er gaat bij mij gewoon een dopje BTBM in de grote emmer, ik ga niet klooien om exact de ml's af te passen met product en water. Dat is echt onzin.

In het begin afgemeten en kwam tot de conclusie dat het ongeveer overeenkwam met een dopje... Waarom het jezelf zo moeilijk maken?

Potje.webp

Als je wil, stuur me even een PB met je adres dan stuur ik er wel eentje op. Ik zie het overigens ook niet zo nauw, bij mij gaat er gewoon 13 ml PB SS&S in percies ongeveer bijna 5 liter water (op de picoliter afgemeten uiteraard) :-b

Groet,

CJ

[MOD]Gaarne niet onnodig quoten. Lees dit voor meer info![/MOD]

Geweldig man!

PB is onderweg! :p

Als je ziet dat je bijvoorbeeld bij BTBM shampoo slechts 14 ml op 9986 ml water moet gebruiken dan geeft dat toch aan dat het spul behoorlijk geconcentreerd is en je i.p.v 14 ml bijvoorbeeld 20 ml gebruikt je een behoorlijke overschrijding hebt!
Behalve dat het goedje redelijk duur is wordt je shampoo ook veel geconcentreerder en dit kan het (deels) strippen van je waxlaag tot gevolg hebben (althans hier op het forum wordt beweerd als je teveel shampoo gebruikt je waxlaag (deels) verdwijnt).
Wat is er mis om bijvoorbeeld bij een apotheek een maatbeker / cilindertje te halen met nauwkeurige schaalverdeling, de kosten ervan vallen in het niet bij een flacon shampoo.
Nauwkeurig doseren zorgt ervoor dat je shampoo niet te geconcentreert wordt en je langer met je flacon doet, op de bonnefooi "maar wat doen" vind ik geen optie maar ja ik ben dan ook op een laboratorium werkzaam ............

Wat ik ook al aangaf... ik heb het in het begin afgemeten met een maatbekertje, zo'n hoestsiroop ding, daarna tot de conclusie gekomen dat een dopje van de BTBM bijna hetzelfde was, ik gebruik sowieso minder omdat ik een ontharder heb.

M.b.t. het al dan niet nauwkeurig afmeten: het is geen enkele kunst om op redelijk simpele wijze 14 of 20 ml af te meten, het wordt een stuk lastiger als het gaat om 9986 of 9980 ml. De maatbekertjes voor enkele 10-tallen ml hebben waarschijnlijk een minimale foutmarge als het gaat om de schaalverdeling, maar dat wordt bij een maatverdeling van liters toch echt anders, dunkt me. Ik zou het om academische redenen misschien wel eens willen weten: welke emmer van 10 liter bevat precies 10 liter, of welke keukenmaatbeker van een liter bevat werkelijk een liter? Om praktische redenen lijkt het me echter niet zo waardevol. We hebben het hier over een oplossing van 0,14 of 0,2%....zou het nu werkelijk zoveel uitmaken, temeer omdat enkele fabrikanten óók stellen dat je best wat meer shampoo mag gebruiken bij sterk vervuilde oppervlakten. Velen meten niet op de ml exact af en rapporteren toch over standtijden van maanden van hun sealant en/of wax, dus de praktijk lijkt me stimpy68 en co gelijk te geven. Misschien is het net als haute cuisine: "a pinch of salt and wack some ginger in there", kwestie van een heleboel kennis, ervaring, maar ook fingerspitzen gefuhl.....

goosman zei:
Potje.webp

Als je wil, stuur me even een PB met je adres dan stuur ik er wel eentje op. Ik zie het overigens ook niet zo nauw, bij mij gaat er gewoon 13 ml PB SS&S in percies ongeveer bijna 5 liter water (op de picoliter afgemeten uiteraard) :-b

Groet,

CJ

Ik gebruik ook deze om mijn BTBM af te meten.
Mijn vriendin is verpleegster en die hebben er 1000de op het werk.
Heb er hier thuis zo'n 20 stuks liggen in reserve denk ik.

We zijn er denk ik ondertussen wel uit met z'n allen. TS heeft de benodigde info .... slotje ?

Status
Niet open voor verdere reacties.