• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afplakken???

Janvis

Detailing addict
9 aug 2015
229
65
44
Hallo allemaal,

Ik zat mij in eens af te vragen, moet je voor het aanbrengen van poorboys blackhole en het waxen ook bepaalde delen afplakken??

Groeten Jan Willem

Ik zou het niet doen. Als je het voorzichtig aanbrengt en meteen wegveegt als er glaze/wax op kunststof komt is er niks aan de hand lijkt me.

Meestal laat ik het tape na het polijsten wel zitten en haal ik het er pas af na het waxen, zodat ik me helemaal geen zorgen hoef te maken.

• Leuk
Reacties: StijnV
Nee, gewoon netjes aanbrengen en zorgen dat je de trims niet raakt, dan gaat alles prima.
Ik haal na het polijsten en voor het wax opbrengen altijd de tape weg.
Vaak tref je daar nog wel een randjes polijstmiddel of lijm aan en die kan je beter verwijderen voordat je de wagen in de lsp zet.
Bij een coating zet ik delen die beschermd moeten worden daarna gewoon opnieuw in de tape.

Janvis;n429044 zei:
Hallo allemaal,

Ik zat mij in eens af te vragen, moet je voor het aanbrengen van poorboys blackhole en het waxen ook bepaalde delen afplakken??

Groeten Jan Willem
De blackhole kan je zelfs gebruiken op ongelakte delen, zo krijgen die terug een mooie zwarte tint. Voor het waxen hangt af welk merk je kiest, sommige merken slaan wit uit en andere weer niet.