• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil waxen

Mijn advies:
-Monello non ferro op de lak
-Nanolex pre wash
-Wassen
De 1e 2 stappen doe je met het idee dat hoe schoner je de auto hebt voordat je gaat clay en des te beter.
-clayen
-polijsten medium combinatie daarna finishing polish (mocht je handmatig aan de slag gaan finish en dan alleen)
-ontvetten
-Collinite 845
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
En als je merkt dat je wax minder aan t worden is kan je dan bijvoorbeeld alleen de stappen:
Pre wash
Wassen
Ontvetten
En weer waxen doen?
Of zou je dan ook altijd opnieuw t volledige stappenplan met de non ferro en kleien doen?
 
Over het algemeen wil je alleen kleien als je daarna ook van plan bent om te polijsten. Andersom ook, je wil niet gaan polijsten zonder eerst te kleien.
Als je wax onderhoud nodig heeft, kan je inderdaad pre-wash, wassen, ontvetten en vervolgens waxen.

Extra tip: Je kan tijdens je gewone wasbeurten ook een spray sealant gebruiken als snel, simpel onderhoud. Zie bijvoorbeeld Gyeon Wetcoat of Monello Acquafobia.
Ik vermoed namelijk dat je wax langer blijft zitten als je er af en toe een spray sealant topping op gooit.
EDIT: Ik lees net dat een spray sealant en een wax niet zo goed samen gaan. Een spray sealant zal waarschijnlijk niet zo goed hechten bovenop een wax.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Erik1985
En als je merkt dat je wax minder aan t worden is kan je dan bijvoorbeeld alleen de stappen:
Pre wash
Wassen
Ontvetten
En weer waxen doen?
Of zou je dan ook altijd opnieuw t volledige stappenplan met de non ferro en kleien doen?
Na de 1e polijst/wax beurt zou ik:
-foamen met een ph neutrale foam bv van Monello
-niet wassen met te heet water ivm standtijd wax

Wanneer je merkt dat de wax wat minder wordt kun je weer:
-non ferro
-Nanolex pre wash (is wat agesssiever) hier kun je trouwens na het polijsten ook de lak een soort van ontvetten is niet zo goed als bv Gyeon Prep maar wel goed genoeg om em daarna in de wax te zetten.
-waxen

Dat kun je volhouden totdat jij vindt dat de lak weer wat opgeknapt moet worden dan komt het weer neer op clayen/polijsten enz
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985