• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aftershave op gordel

mfacey

Detailing addict
4 aug 2010
73
52
Het is alweer even geleden dat ik hier ben geweest. Hopelijk hebben jullie wat goede advies over het volgende.

Ik heb afgelopen week een andere leaseauto opgehaald waar in het afgelopen jaar een fervente roker en aftershave spuiter in heeft gereden. Dat eerste probleem is hopelijk aangepakt mbv een ozon behandeling en gronde interieur reiniging.

Het tweede probleem is de gordel. Die ruikt ter hoogte van de borstkast naar aftershave, en niet zo'n klein beetje ook. Ik heb geprobeerd met APC (100%) in te spuiten, aardig boenen met een MF doek. Dat mocht niet baten. Hetzelfde geprobeerd met schoonmaakazijn. Het heeft wel een beetje geholpen maar ik ruik het nogsteeds en de geur komt ook nogsteeds op mijn eigen kleding. Vrij smerig al zeg ik het zelf.

Wat raden jullie aan om de gordel te ontdoen van deze geur?

Ik heb geen ervaringen met geurvreters, maar ik dacht even heel simpel; Gordel uittrekken en een stuk in APC o.i.d. laten weken? De lucht zit waarschijnlijk dieper in de stof dus moet een tegen-product ook dieper. (Just my two cents) :P

Als dit niet werkt gaat de auto inderdaad retour. Verder een fijne bak dus ik hoop dat het gaat werken. Ozon behandeling heeft de rooklucht wel wat verminderd maar nog niet volledig.

Ik heb wat van die geurvreetspul van Valet Pro besteld vandaag. Kijken of dat gaat helpen, zo niet dan laat ik de wagenpark beheerder weten dat ik een andere auto wil. Die rooklucht moet er ook uit gaan, want dat trek ik ook slecht.

Om een rooklucht goed te verwijderen, is alleen een ozonbehandeling onvoldoende: je moet eerst stoelen, achterbank, tapijt enz. waar de rooklucht in zit, grondig schoonmaken met een extractor, en dán pas de ozonbehandeling om de laatste resten van de rooklucht weg te krijgen.

Wat de gordel betreft: misschien geen aftershave, maar deo-spray? Ik zou de gordel eerst grondig reinigen in een APC-sopje, desnoods de gordel uitrollen, blokkeren en dan in een bak APC-sop onderdompelen en borstelen. Als dat het probleem niet oplost, zou ik proberen of je met alcohol de geurstoffen in de gordel op kan lossen (nat maken en zachtjes borstelen en deppen).

En als je die moeite allemaal niet wil nemen, zonder gegarandeerd resultaat, is het direct terug naar de leasepool met die bak.

• Leuk
Reacties: Aficior
In het verleden heb ik bij een leasemaatschappij gewerkt waar ook huurauto’s werden uitgeleverd voor tijdelijk. Daar werdt ook zo’n ozon apparaat gebruikt voor auto’s waar toch in gerookt was.
Maar oersoonlijk vond ik de lucht wat dat apparaat achterliet ook echt verschrikkelijk, meteen koppijn en heel chemisch...dan maar een rooklucht (persoonlijke mening dan) zijn er geen andere optie’s?
Wat @Cordoba zegt lijkt me ergens ook wel logisch, de lucht overleggen of bedwelmen lijkt me minder fris en oorzaak aanpakkend dan eerst de bevuilde delen reinigen.

Sowieso mee eens met bovenstaande reacties: niet fris te krijgen, terug ermee!

• Leuk
Reacties: Cordoba
@Altos Ozon (O3) is een gas dat slechts korte tijd bestaat in de natuur (ontstaat bijv. bij bliksem), maar vervalt vrij snel, daarom moet een ozonbehandeling ook met gesloten auto en ingeschakeld apparaat. Vanwege de hoofdpijneffecten (en meer) na behandeling, de auto eerst een poosje laten luchten/doorwaaien. Doordat ozon uit elkaar valt, kan het losse zuurstof atoom reageren met o.a. rookdeeltjes, waardoor die afgebroken worden. Alleen als je vooraf niet zoveel mogelijk deeltjes verwijdert via schoonmaken, kun je bij wijze van spreken wel een maand zo'n ozon apparaat in de auto zetten, voor je alle rookdeeltjes afgebroken hebt.

Ik herriner me vooral een ijzerachtige geur en smaak welke maanden aanwezig bleek. Wellicht was het toen gebruikte apparaat defect of werdt deze niet goed gebruikt (wel zoals jij aangaf) en misschien was heteen goedkope uitvoering maar ik ben er voor altijd van genezen.

Bij de poetserts waar ik werkte gebeurde ozon pas nadat de auto al helemaal klaar was. Ik merkte nadien nooit iets opvallend qua geur als ik de auto ging afleveren. :)

Geen idee verder... :p

• Leuk
Reacties: Cordoba