Omdat ik volgende week weer aan het werk moet vandaag de bedrijfswagen eens onder handen genomen,
Aangezien ik nog wel even van de vakantie wilde genieten was de opzet was om vooral de buitenkant enigzins toonbaar te krijgen aangezien de auto al 6 weken niet gewassen was en gedurende die 6 weken onder een lantaarnpaal in een vogelrijke buurt heeft gestaan.
Woensdagmorgen 9 uur :
Dat de auto smerig is moge duidelijk zijn. Auto eerst eens afgespoeld :
Na het afspoelen alle kieren ingesopt met APC 1:10, de velgen gereinigd met Mequiars Wheelbrightener en de banden met APC 1:10
voor het wassen eerst een foam beurtje gegeven :
De foam een minuut of 5 laten weken en daarna afgespoeld, we hebben weer glans :
Maar schoon is hij nog lang niet :
Auto gewassen met 2 emmers incl gritguards, een washmitt en Poorboys Super Slick & Suds
Hierna de auto geclayed met Poorboys Spray & Wipe icm Dodo Juice Supernatural clay.
Daarna de auto afgedroogd met een delirium drying towel.
Nu kwamen de ware aard naar boven :
Na een testspot kwam Mezzo met een witte pad naar boven, gevolgd door Finale met een licht groene pad.
Rechts behandeld, links onbehandeld : de kleur komt weer lekker naar boven.
Na de polijstbeurt alles afgenomen met Eraser om de polijst-oliën te verwijderen. Hierna de Wolfgang DGPS3 sealant aangebracht. Na deze een uurtje te hebben laten curen (uitharden) deze afgenomen en hierna de Wolfgang Fuzion wax aangebracht.
Alles weer lekker schoon, dus ook de logo's :
Al het kunstof behandeld met trim restorer :
Wielkuipen en de velgen lekker schoon :
Bandjes in de Wolfgang Black Diamond tyre gel
Ook het interieur even aangepakt met de extractor.
De stoel voor de behandeling :
Lastig op foto vast te leggen maar tussen de zitting en leuning zie je de vlekken
De extractor waarmee we dit te lijf gaan :
Lekker schuimen :
En schoon !
Om 16:00uur is dit dan het eindresultaat :
Glans !
En lekker swirl vrij !
En de afsluiter
Bedankt voor het lezen, mochten er vragen of op/aanmerkingen zijn dan hoor ik dat graag !
Gr. Arjan