Ik heb al vaker auto's met de hand gedetailed vroeger met een beperkt aantal producten, maar nooit een eigen auto gehad om de hobby echt toe te passen.
In november dus mijn eerste auto gekocht, en in de afgelopen maanden heb ik gestaag mijn theoretische detail-kennis verhoogd en product-arsenaal uitgebreid. Maar uiteindelijk moet je het ook in de praktijk brengen. Niet lullen maar poetsen dus!
Afgelopen maanden netjes iedere tweewekelijks de auto gewassen en getraind met wastechnieken en drogen, het klinkt allemaal simpel maar de ervaring neemt toe en dan merk je dat je handiger word. Ik doe het ook gestructureerd, steeds zelfde handelingen en volgorde zodat ik routine opbouw. Sinds 3 weken is daar dan ook de Prewash met Snow Foam bij.
Afgelopen week gestoeid met leder behandelen (al heeft mijn auto geen leder). De bank thuis gedaan.
Nu wil ik een Full Detail gaan doen maar met de vele regen en geen garage komt het er voorlopig niet echt van.
Vandaag geoefend met sponningen en kieren, en de motorruimte. Verder stickers van de dealer en Renault verwijdert van lak en ruit met een föhn en visdraad. Daarna behandeld met DDJ Supernatural Tar & Glue remover. Helaas geen foto's van. Alleen op de motor heb ik de sticker van de olie laten zitten, misschien dat ik die later nog weg haal, maar dit is wel een handige sticker.
Wat zijn die borsteltjes van Mothers fijn, komen goed overal tussen!
Viezigheid moet overal aangepakt worden!
En ook hier
Daarna de motorruimte aangepakt:
Met broes afgesproeid, PB APC 1:5 en Valet Pro kwast en verschillende borstels ingewerkt. Afgesproeid. Afgedroogd met MF doek.
Dressed met Autoglym Vinyl & Rubber care.
Ik ben tevreden voor vandaag, en scheelt ook werk bij de Full Detail. Wat ik wel merk is dat als je het echt goed wilt doen je alle spullen gebruikt (is natuurlijk ook de bedoeling), maar om dat 'arsenaal' aan te leggen is prijzig. Zo'n borsteltje van Mothers bijvoorbeeld kost maar €6 maar zal bij velen onderaan de prio lijst staan. Als je hem hebt besef je hoe onmisbaar zoiets kleins is.
In november dus mijn eerste auto gekocht, en in de afgelopen maanden heb ik gestaag mijn theoretische detail-kennis verhoogd en product-arsenaal uitgebreid. Maar uiteindelijk moet je het ook in de praktijk brengen. Niet lullen maar poetsen dus!
Afgelopen maanden netjes iedere tweewekelijks de auto gewassen en getraind met wastechnieken en drogen, het klinkt allemaal simpel maar de ervaring neemt toe en dan merk je dat je handiger word. Ik doe het ook gestructureerd, steeds zelfde handelingen en volgorde zodat ik routine opbouw. Sinds 3 weken is daar dan ook de Prewash met Snow Foam bij.
Afgelopen week gestoeid met leder behandelen (al heeft mijn auto geen leder). De bank thuis gedaan.
Nu wil ik een Full Detail gaan doen maar met de vele regen en geen garage komt het er voorlopig niet echt van.
Vandaag geoefend met sponningen en kieren, en de motorruimte. Verder stickers van de dealer en Renault verwijdert van lak en ruit met een föhn en visdraad. Daarna behandeld met DDJ Supernatural Tar & Glue remover. Helaas geen foto's van. Alleen op de motor heb ik de sticker van de olie laten zitten, misschien dat ik die later nog weg haal, maar dit is wel een handige sticker.
Wat zijn die borsteltjes van Mothers fijn, komen goed overal tussen!
Viezigheid moet overal aangepakt worden!
En ook hier
Daarna de motorruimte aangepakt:
Met broes afgesproeid, PB APC 1:5 en Valet Pro kwast en verschillende borstels ingewerkt. Afgesproeid. Afgedroogd met MF doek.
Dressed met Autoglym Vinyl & Rubber care.
Ik ben tevreden voor vandaag, en scheelt ook werk bij de Full Detail. Wat ik wel merk is dat als je het echt goed wilt doen je alle spullen gebruikt (is natuurlijk ook de bedoeling), maar om dat 'arsenaal' aan te leggen is prijzig. Zo'n borsteltje van Mothers bijvoorbeeld kost maar €6 maar zal bij velen onderaan de prio lijst staan. Als je hem hebt besef je hoe onmisbaar zoiets kleins is.
Bijlagen
Laatst bewerkt: