• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio Williams Phase 2 2.0 16s (MY1997) 56 duizend kms!

Sennaalbronda

Detailing chief
13 sep 2018
42
75
19
118821

Renault Clio Williams detail met 56 duizend kilometer
Goedenavond mede poets meneren en mevrouwen. vandaag heb ik wederom een snelle hot-hatch gedaan.
Deze Williams is een Phase 2 orgineel enkel in 1994 geleverd maar dit was een demo-auto van renault belgie en heeft tot 1997 nooit op naam gestaan, wel moest deze auto hierom geloven aan een derde-remlicht. deze auto heeft maar +- 56000km gelopen waar bijzonder weinig is.
ik heb laatst ook in een blad gestaan met een Williams. Echter was dat dan een Phase 3, die is dus net weer wat anders, de kleur is dan ipv 449 bleu sport 432 monaco bleu. kortom de phase 3 was net een ander autotje maar voor mij de 14 jarige auto freek is dat ook wel echt leuk!
118834

maar genoeg gekwijl en laat de fotos maar beginnen...
DSC_0267.JPG
DSC_0268.JPG
het plakbandje was tijdelijk maar zeker goed voor 2 pk extra:joy:
DSC_0269.JPG
DSC_0270.JPG
DSC_0271.JPG
DSC_0272.JPG
DSC_0273.JPG
DSC_0274.JPG
DSC_0275.JPG
DSC_0276.JPG
DSC_0277.JPG
DSC_0280.JPG

zoals te zien was ''die ouwe clio'' er wel aan toe, maar die aandacht wil ik hem wel geven #Respectyourelders

Motorruimte:
omdat deze auto's lekker simpel waren is overal wel bij te komen en makkelijk te doen, echter is mn karchertje overleden dus was de brandslang de klos:joy:.
eerst maar de 2 enige elektrische kabeltjes ff ingewikkeld. en dan met enkele kleine en grote brushes begonnen aan de motorkap en die was aardig vies, gaf wel een mooie beading. na deze met super degreaser 1:10 hebben gedaan kwam het hardnekkige er niet af. dan maar naar de 1:4. Beviel super! daarna de motor ruimte gedaan, ook met super degreaser 1:4 en daarna drooggeblazen en gedressed met hyper dressing 1:2.

Velgen:
Nou ben ik de laatste tijd steeds meer fan geworden van de Wheel Brightener van Meguiars, persoonlijk vind ik het net iets sterker dan Gyeon Iron bijv, maar goed...
ik begon met een rondje WB en daarna heb ik om de ijzer toeslag te verwijderen gyeon iron gebruikt. en de banden niet te vergeten gedaan met SD 1:4.
deze combi bracht de velgen op naar zowat nieuw!
118835

Wassen
de auto was al eens eerder gedaan door jan op de hoek van de straat. waren er wel een paar dingen die ik slordig vond zo was alles gewassen maar behalve doe moeilijke plekken: Dorpels rond de kenteken platen en kieren. maar dat gaf mij lekkere motivatie, de 2bm is gebruikt met 20ml BTBM in de sopemmer. met de mitt nu daadwerkelijk alles gewassen.
eenmaal gewassen 2 keer helemaal gespoeld en daarna begonnen aan de Decon: eerst gede-ironed en daarna gedetarred. er kwam vooral veel tar af die hele witte MF was zwart:joy:dit resulteerde al in een veel gladdere auto. hierna volg het kleien wat echt schokkend was.


118837

LSP
hiervoor heb ik eerst een laagje Menzerna Powerlock aangebracht en daarna gexperimenteerd met wetcoat. namelijk droog. ik vond het buitengewoon fijn. je maakt een MF vochtig door hem nat te maken en uittewringen en dan 3 spuitjes wetcoat en dan 2 panelen insmeren. en daarna uitbuffen dit verkomt "highspots" heb ik ervaren. en heeft in iedergeval bij mensen op engelse fora langere standtijd.
Puntjes op de I
hier ging ik nog over de auto kieren en motor delen met meguiars Last Touch. en heb ik het interieur met de tornador gedaan, plastics gedressed met meguiars hyper dressing en het glas gecleaned met gyeon glass.
Eind foto's!!
DSC_0288.JPG
DSC_0289.JPG
DSC_0290.JPG
DSC_0291.JPG
DSC_0292.JPG
DSC_0293.JPG
DSC_0294.JPG
DSC_0295.JPG
DSC_0296.JPG
DSC_0297.JPG
DSC_0298.JPG
 
Laatst bewerkt:
Wat blijven dat leuke auto's!! In een ver verleden een 1.8 16v gehad door Achterberg getuned. 180 pk en ging als de brandweer. Zou deze Clio Williams zo kopen, maar ben bang dat ie niet meer betaalbaar is.
 
  • Leuk
Reactions: Sennaalbronda
Mooie klus Senna. Hoe lang ben je hier nu mee bezig geweest?
Circa 6 uurtjes. Maar had ook gekund in 4. Mn vader had me tussen door even nodig voor wat sjouw werk. Ik ben nog altijd op naar iemand die een hulpje nodig heeft, ik ben voor sommige dingen namelijk nog te angstig en wil met iemand die al wel ervaring heeft dingen samen doen zegmaar. Neem polijsten en coaten als voorbeeld.
 
Wat blijven dat leuke auto's!! In een ver verleden een 1.8 16v gehad door Achterberg getuned. 180 pk en ging als de brandweer. Zou deze Clio Williams zo kopen, maar ben bang dat ie niet meer betaalbaar is.
Dat klopt. Onze williams/sen. Leveren tussen de 20 en 30 duizend op. Maar die zijn dan wel helemaal gerestaureerd. Binnekort van dezelfde eigenaar een clio 3 rs RedBull edition doen. Beloofd veel goeds
 
Een echte klassieker, zoals het hoort op de trailer naar huis.

Ziet er goed uit!
 
Ik ben nog altijd op naar iemand die een hulpje nodig heeft, ik ben voor sommige dingen namelijk nog te angstig en wil met iemand die al wel ervaring heeft dingen samen doen zegmaar. Neem polijsten en coaten als voorbeeld.

Je kunt ook een oproep op het forum plaatsen, maar als je foto's goed bekijk, denk ik dat je in dezelfde regio woont als @Soepergrover dus misschien dat je een keer met hem mee kunt kijken/helpen?
 
Nice, mooi werk geleverd.
Auto Finesse in UK heeft ook zo een detail gedaan recent op een gelijke Clio Williams
 
Laatst bewerkt: