Renault Clio Williams detail met 56 duizend kilometer
Goedenavond mede poets meneren en mevrouwen. vandaag heb ik wederom een snelle hot-hatch gedaan.
Deze Williams is een Phase 2 orgineel enkel in 1994 geleverd maar dit was een demo-auto van renault belgie en heeft tot 1997 nooit op naam gestaan, wel moest deze auto hierom geloven aan een derde-remlicht. deze auto heeft maar +- 56000km gelopen waar bijzonder weinig is.
ik heb laatst ook in een blad gestaan met een Williams. Echter was dat dan een Phase 3, die is dus net weer wat anders, de kleur is dan ipv 449 bleu sport 432 monaco bleu. kortom de phase 3 was net een ander autotje maar voor mij de 14 jarige auto freek is dat ook wel echt leuk!
maar genoeg gekwijl en laat de fotos maar beginnen...
zoals te zien was ''die ouwe clio'' er wel aan toe, maar die aandacht wil ik hem wel geven #Respectyourelders
Motorruimte:
omdat deze auto's lekker simpel waren is overal wel bij te komen en makkelijk te doen, echter is mn karchertje overleden dus was de brandslang de klos
eerst maar de 2 enige elektrische kabeltjes ff ingewikkeld. en dan met enkele kleine en grote brushes begonnen aan de motorkap en die was aardig vies, gaf wel een mooie beading. na deze met super degreaser 1:10 hebben gedaan kwam het hardnekkige er niet af. dan maar naar de 1:4. Beviel super! daarna de motor ruimte gedaan, ook met super degreaser 1:4 en daarna drooggeblazen en gedressed met hyper dressing 1:2.
Velgen:
Nou ben ik de laatste tijd steeds meer fan geworden van de Wheel Brightener van Meguiars, persoonlijk vind ik het net iets sterker dan Gyeon Iron bijv, maar goed...
ik begon met een rondje WB en daarna heb ik om de ijzer toeslag te verwijderen gyeon iron gebruikt. en de banden niet te vergeten gedaan met SD 1:4.
deze combi bracht de velgen op naar zowat nieuw!
Wassen
de auto was al eens eerder gedaan door jan op de hoek van de straat. waren er wel een paar dingen die ik slordig vond zo was alles gewassen maar behalve doe moeilijke plekken: Dorpels rond de kenteken platen en kieren. maar dat gaf mij lekkere motivatie, de 2bm is gebruikt met 20ml BTBM in de sopemmer. met de mitt nu daadwerkelijk alles gewassen.
eenmaal gewassen 2 keer helemaal gespoeld en daarna begonnen aan de Decon: eerst gede-ironed en daarna gedetarred. er kwam vooral veel tar af die hele witte MF was zwart
LSP
hiervoor heb ik eerst een laagje Menzerna Powerlock aangebracht en daarna gexperimenteerd met wetcoat. namelijk droog. ik vond het buitengewoon fijn. je maakt een MF vochtig door hem nat te maken en uittewringen en dan 3 spuitjes wetcoat en dan 2 panelen insmeren. en daarna uitbuffen dit verkomt "highspots" heb ik ervaren. en heeft in iedergeval bij mensen op engelse fora langere standtijd.
Puntjes op de I
hier ging ik nog over de auto kieren en motor delen met meguiars Last Touch. en heb ik het interieur met de tornador gedaan, plastics gedressed met meguiars hyper dressing en het glas gecleaned met gyeon glass.
Eind foto's!!
Laatst bewerkt: