• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aftoppen met ?

Daniel092

Detailing addict
19 sep 2011
78
55
Beste leden,

Waarschijnlijk is de vraag al eens vaker gevraagd maar ik kon het niet zo 1,2,3 vinden.

Ik ga eind april mijn Lexus IS250 dark blue een volledige detail beurt geven. Nu heb ik al enigsinds ervaring met MohS van gyeon alleen zag ik dat er nu ook een booster aanwezig was ?

Ik heb vorig jaar alleen de mohs aangebracht zonder booster en/of cancoat. Maar wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen cancoat en booster? En wat raden jullie mij aan?

Ik hoor het graag :D
 

Bijlagen

  • 20160328_122834 (Large).jpg
    20160328_122834 (Large).jpg
    312,6 KB · Weergaven: 158
Booster is, zo de naam al doet zeggen, boost en/of vult de reeds bestaande coating aan.

Cancoat is een coating van zichzelf.

Denk dat het weinig nu heeft om een coating zoals Cancoat op een reeds bestaande coating aan te brengen.
 
@nicknameless Ik heb hier op het forum volgens mij wel eens gelezen dat je CanCoat best over Mohs aan kan brengen, omdat CanCoat betere hydrofobische eigenschappen heeft ofzo.
 
Mohs is harder dan Prime en CanCoat, maar heeft minder beading en sheeting eigenschappen dan de 2 laatste genoemde. Door er Cancoat op te plaatsen, is de beading en sheeting fenomenaal.

Ik zit in een flinke tweestrijd sinds ik bij de Nanolex clinic ben geweest.

Florian (of die andere chemist die erbij was) vertelde dat het weinig zin heeft om een lsp op een coating te plaatsen omdat de lsp (om het even welke) namelijk minder goed hecht.

Ik denk dus dat dit ook gebeurd met CanCoat of andere coating óp een coating.

Sinds de clinic ben ik dus ook gestopt met producten aanbrengen op m'n coating.
Misschien zit het tussen m'n oren, maar als je er eens goed over nadenkt, zou het dus wel kunnen kloppen.

Een coating heeft goede hydrofobische eigenschappen, is vuilafstotend en makkelijker schoon te maken. Kortom, als je er een wax of sealant óp smeert, hecht deze minder.
 
Ik heb recent de Gyeon - Mohs voor het eerst aangebracht. Aansluitend heb ik een Booster aangebracht om de hydrofobische een niveau hoger te tillen én de standtijd van de totale bescherming te verlengen.

Ik weet het volgende niet helemaal meer zeker, maar ik dacht dat de Mohs zelf niet hele sterke hydrofobische eigenschappen had en dat de bescherming/krasbestendigheid juist wél heel erg goed was. Dus, koos ik voor een Booster.

De Nanolex Si3D die ik kort vóór deze detail ook voor het eerst aanbracht, daar waren de hydrofobische eigenschappen echt bizar!



Greetz
 
Ik ben een beetje in de war door de Booster.

Dit product biedt 12 maanden extra bescherming. Maar is dit nadat je dit meteen hebt aangebracht op een verse uitgecurde coating of verleng je de bestaande coating met 12 maanden?

Aangezien de Mohs op papier al 12 maanden bescherming biedt, zou dus in theorie de Mohs 24 maanden bescherming geven als de Booster hierop word aangebracht.
 
''Q² Booster kan ervoor zorgen dat uw basiscoating tot wel 12 maanden langer werkt. . Maar het is wel afhankelijk van de kwaliteit van die basiscoating''

''Minimaal 4 uur wachten voordat je Booster aanbrengt op de bestande coating'' ... Als een Booster zou dienen als middel die je gebruikt wanneer je coating bijna op is, dan geef je in feite niks ''extra'', maar vervang je de bestaande LSP en zou de kwaliteit van de basiscoating ook niks meer uitmaken.

Ik neem simpelweg aan dat de Booster op zich al een behoorlijke bescherming is, mits je hem op een goed coating aanbrengt. In dit geval is de Mohs minder onderhevig aan slijtage en zal hij langer meegaan. Dus die 12 maanden EXTRA zie ik dan als bovenop de standtijd van de Mohs zelf.


Ik denk maar wat hardop.. :p
 
Het blijft dus maar een tweestrijd de één zegt dit en de ander zag dat. Voorheen heb ik op mijn corolla mohS gehad en hier altijd zeer tevrede over geweest. Ik denk dat ik dus maar gewoon de mohs ga aanbrengen en volgend jaar maar ga kijken wat er nog meer op de markt is.