• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afzetting op velgen

Wvbbg

Detailing rookie
13 nov 2022
6
2
Hey allemaal,

Ik stel de vraag in naam van mijn vriendin die helaas niet zo een oog heeft voor detail in haar auto.
Ze gaat maar 2-3 per jaarna de carwash, ik probeer haar te overtuigen om dit meer te doen, waardoor er estetisch wel wat issues zijn met haar auto.
Ik heb ze dit jaar, omdat ik het niet meer kon aanzien, onder handen genomen. BINNEN EN BUITEN. De auto was mooi en proper voor ongeveer een 2-tal maandjes. Ik merkte bij het poetsen van de velgen dat er een een hele dikke laag "oxicdatie/ijzerafzetting" is. Heb al rondgezocht en vind enkel het woord schuren teug. Dit mag natuurlijk niet van de vriendin. (ik zal in de nabije toekomst wel een foto plaatsen voor meer duidelijkheid).
Het enige wat ik jullie nog kan meegeven is dat ik al heb geprobeerd met velgen reiniger, dit werkteminimaal maat de afzetting blakert nu wel.

Hebben jullie heer meer info over of advies over?
 
IMG_20221114_093045.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20221114_093052.jpg
    IMG_20221114_093052.jpg
    105,9 KB · Weergaven: 37
  • IMG_20221114_093102.jpg
    IMG_20221114_093102.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 32
Ik weet het, ze zien er ENORM slecht uit.
Laat maar weten , thanks alvast voor de informatie en ervaringen.
 
OK, het is wat het is. Zal de info doorgeven en me er niet meer bezig houden.
bedankt voor de snelle reactie(s) allemaal.

Mvg

W