• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

agresiviteit van ddj red mist

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hello,

een tijdje geleden een flesje red mist cadeau gekregen bij een bestelling,
zo een zalig productje dat ik er zeer spaarzaam mee omga.
maar nu is sinds gisteren de sprayer defect(pompt niet meer :no )
nu weet ik dat de mensen van dodo niet moeilijk doen en ik kan ze ook mailen...maar voor iets dat ik gekregen heb....en dan nog wel omdat de sprayer het niet doet? dat vind ik een beetje overdreven.

nu hebben ze bij een huishoudzaak in de buurt leuke ronde sprayflesjes, deze zijn normaal bedoeld om water in te doen(plantenspuiten)
maar zou de red mist het mechanisme van een gewone plantenspuit defect maken? of is het het proberen waard?

ik ga het zoizo proberen want ik heb geen andere mogelijkheid :party maar wou toch ff hore of ik dan niet beter ineens uitkijk naar een chemical resistant sprayer

Je die flesjes bij die huishoudzaak proberen, je moet gewoon jezelf eraan helpen herinneren om de sprayer een paar keer in schoon water schoon te spuiten. Dan gaat die gewoon jaren mee schat ik.

Jeroen: maar jij gebruikt dan ook een andere sprayer dan de standaard dodo sprayer? anders snap ik je opmerking niet volledig :lol

maar ik heb weet van producten die zo agresief zijn of snel aanladen dat ze het spraymechanisme blokkeren/opeten.
dus vandaar mijn vraag :ja

@dennis ik ga direct de sprayer eens ter hand nemen en het eens bekijken of hij nog wel water erdoor trekt

**edit** en voor de zeer nieuwsgierige lezers hier....red mist proeft zoals het ruikt...enkel minder zoet dan verwacht :lol juist geprobeerd de sprayer door te blazen....met men mond.... lukt uiteraard niet....
sprayer lijkt in de verkeerd richting te werken, soms zuigt hij water in het slangetje maar de volgende keer dat je sprayt blaast hij het terug weg maar niet via de spuitmond maar terug via het slangetje, ah en voor de slimmerikken ja de sprayer staat op ON en niet op OFF

hier is het een goudkleurige, heb de sprayer juist gedemonteerd(zo ver mogelijk) maar vind niet echt een probleem.
wss is het terugslagklepje naar de filistijnen :roll

so be it we kopen de producten in 99% van de gevallen voor de werking dus het product zelf.... de verpakking is maar schijn :jippie

probeer eens voorzichtig van buitenaf met een klein beetje wd40 in het scharnier gedeelte te spuiten. heeft bij mij al tig flesjes weer gangbaar gemaakt, die niet meer sprayden. zeg maar als ik kneep, kwam hendel niet automatisch terug, doordat een klein veertje bleef hangen. niet geschoten altijd mis

Mijn gloednieuwe 500ml ddj red mist met gouden sprayer deed het na aflevering al niet. Heb dodo direct een mailtje gestuurd en heb voor nood een klein beetje in een andere sprayer over gegoten omdat ik het echt nodig had... Sprayer is volgens mij er niet door aangetast.

volgens mij klontert red mist in de sprayer. en daarom zoekt dodo ook naar andere sprayers, want heb al 4 verschillende voorbij zien komen.
van transparant tot grijze.

red mist is in ieder geval niet agressief.

Heb onlangs ook contact gehad met de mensen van Dodo Juice naar aanleiding van kapotte sprayer (wel de doorzichtige). De gouden sprayer zou nu ook volgens hen regelmatig stuk gaan. Ze zijn nu met een nieuwe sprayer (een zwarte) aan het testen, die zou het wel moeten volhouden. Ik had ook gevraagd om de sprayer telkens na gebruik (zoals ik ook met de Wheel Brightener doe) te spoelen met warm water. Zij raden dit ten zeerste af. Ze zeggen na gebruik, flesje ondersteboven houden, en sprayer leegspuiten... Ik heb ondertussen van hun een nieuw flesje met de nieuwe sprayer ontvangen. Deze blijft het voorlopig doen...

Snap eerlijk gezegd niet waarom ze afraden om door te spoelen, iemand een idee w.b.t. het achterliggende idee zou kunnen zijn ?

inderdaad,

volgens mij omdat de red mist water afstotend is.

als er restwater achter zou blijven zou dit problemen kunnen geven.