• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AI reacties en/of spam

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.725
200
Berkel en Rodenrijs
We hebben het idee dat AI nu ook ons forum heeft weten te bereiken.

Zie deze gebruiker:


Je ziet inhoudelijke reacties die toch een beetje vreemd zijn als je het nog een keertje leest en/of de context bekijkt van de reacties. Er wordt gereageerd op oude topics bijvoorbeeld en de formulering van de reacties is ook wat apart.

Ook het moment van registreren en schrijven valt op: 2 uur 's nachts. Het IP-adres van deze gebruiker is https://whatismyipaddress.com/ip/43.242.68.241 (Australië) en dat is natuurlijk ook opvallend.

Ik heb vervolgens zelf eens de proef op de som genomen: ik heb ChatGPT een topic laten lezen en gevraagd om daar een reactie op te geven. In eerste instantie was de reactie alsof het de topic-starter was, maar daarna nogmaals laten formuleren en dit kwam daaruit:



Het ging om dit topic:


De eerste reactie was:

Bedankt voor alle nuttige tips en suggesties!

Ik heb inmiddels meer informatie verzameld over de Nanolex APX en de voordelen van de kortere curingtijd. Aangezien mijn belangrijkste doel bescherming is, lijkt dit een geschikte optie, zeker gezien het onvoorspelbare weer. Ik ben blij met het advies om geen tweede laag aan te brengen vanwege mogelijke vervuiling. Ik ga nu op zoek naar een geschikte werkplek en houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen.

Nogmaals bedankt voor alle hulp en suggesties!

En daarna werd deze reactie voorgesteld:

Interessant om te lezen hoe anderen hun nieuwe auto's coaten! Ik heb zelf ook goede ervaringen met de Nanolex coatings, vooral vanwege de snelle curingtijd. Voor degenen die nog twijfelen, het is inderdaad belangrijk om een goed voorbereide werkplek te hebben, zeker met het wisselvallige weer. Het vermijden van een tweede laag vanwege mogelijke vervuiling is ook een goed punt. Veel succes allemaal met jullie coating projecten!

Kortom: wil iedereen alert zijn op dit soort berichten en deze als spam bij ons melden? Let vooral op afwijkende context, tijdstippen, nieuwe registraties enzovoort? Dankjulliewel!
 
@Tim - Ik wil niet dit topic kapen, maar heb een vraag wat betreft AI en de spam;

Je ziet dit steeds vaker gebeuren op allerlei platforms, maar hier op het forum viel het mij ook al wat langer op. Ik vroeg mij dus af wat het beoogde doel is van dit soort berichten, zoals het voorbeeld hierboven.

Ik zou alleen kunnen bedenken dat er een vorm van reclame in zit. In dit geval zou dat dus Nanolex in een positief licht zetten, maar het lijkt mij dat zij hier niet om verlegen zitten of uberhaupt aan denken om te doen.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
AI traint net zo makkelijk op reacties op (de reactie van) AI, als op het eerste originele topic.
Hoe meer samenhang hoe meer waarde.

ChatGPT heeft ook het liefst dat je doorvraagt na de eerste reactie, leert het van.
 
@Tim - Ik wil niet dit topic kapen, maar heb een vraag wat betreft AI en de spam;

Je ziet dit steeds vaker gebeuren op allerlei platforms, maar hier op het forum viel het mij ook al wat langer op. Ik vroeg mij dus af wat het beoogde doel is van dit soort berichten, zoals het voorbeeld hierboven.

Ik zou alleen kunnen bedenken dat er een vorm van reclame in zit. In dit geval zou dat dus Nanolex in een positief licht zetten, maar het lijkt mij dat zij hier niet om verlegen zitten of uberhaupt aan denken om te doen.
Ja... ik vroeg het me ook een beetje af eerlijk gezegd.
Hoe kan je daar nou beter achter komen dan het aan AI te vragen?

Bron: ChatGPT. (n.d.). https://chatgpt.com/c/0af09243-c1dd-4eb6-933b-1dda76b6f696

De reden voor AI-gegenereerde berichten kan variëren. Vaak worden ze gebruikt voor marketingdoeleinden, zoals het promoten van producten of diensten zonder menselijke tussenkomst. Ze kunnen ook bedoeld zijn om webverkeer te genereren, zoekmachineoptimalisatie (SEO) te verbeteren, of om betrokkenheid op platforms te stimuleren. In sommige gevallen kan het ook simpelweg een test zijn van de mogelijkheden en limieten van AI-technologieën. Het is belangrijk om alert te zijn op de herkomst en intentie van dergelijke berichten om misleidende informatie te vermijden.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx