• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alcantara UV beschadiging

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
343
115
De alcantara achter de achterste hoofdsteunen is heel erg afgebleekt.

2019-08-21 09.50.14.jpg


Vraag is natuurlijk: kan ik hier iets aan doen - buiten het zoeken van de juiste kleur SEM Color Coat (die werkt ook op velours)? Als de hoofdsteunen er op staan zie je dit niet, noch van in de auto (tenzij je je hoofd op de hoedenplank legt :grinning:), noch van buiten uit (het glas verdoezelt het kleurverschil).

De stof is schoon (met stoomreiniger behandeld, geen verschil), maar voelt ook erg ruw/droog aan. Is er iets waarmee ik het kan voeden, of is dit een gevalletje "tsja"?
 
Ik heb mijn alcantara beschermd met Gyeon Fabric Coat. Deze bevat ook UV bescherming en moet verkleuren tegengaan/vertragen.
Opsprayen en inwrijven werkt het beste.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Interessant, weer iets bijgeleerd. Had geen idee dat er ook coatings waren voor stoffen! Geen slecht idee voor een nieuwe auto.

En ook al niet dat het een merknaam is (ik dacht een algemene naam zoals velours etc.). Bedankt, daar ga ik een mailtje naar sturen. Je weet maar nooit.

Ik vermoed echter (nog wat verder gezocht) dat textielverf helaas de enige oplossing is. Het zonlicht heeft de kleur gewoon verwijderd (maar niet van de omliggende gedeeltes in vinyl!) Niet evident om aan te brengen, en maakt het ook iets ruwer, maar dat is niet belangrijk in dit geval omdat je dit stukje nooit aanraakt. Grootste uitdaging is dan om de meest passende kleur te vinden.

De kleuren van de rest van de stoelen (Recaro) is wel helemaal goed gebleven, maar die krijgen in vergelijking veel minder zonlicht te verwerken. Gewoon pech dus dat ze de stof tot achter de hoofdsteunen hebben laten doorlopen.