Na erg lange afwezigheid van mijn kant, is het weer tijd om het detailen op te pakken!
En hoe kan dat beter dan met een mooi nieuw project?
De wagen:
Het slachtoffer is een 1998 Honda Civic hatchback in zo'n beetje de meest dankbare detailkleur: zwart
Ook de velgen zijn, ondanks een hel om keurig bij te houden, ideaal voor de fanatieke detailer. Het is een setje Rota Circuit 10 16" velgen. Origineel waren ze brons, maar al heel snel overgespoten in NH-0 (Championship White)
De motorruimte is overigens ook compleet in hetzelfde NH-0 overgespoten, lekker contrasterend met de zwarte buitenkant van de auto
Pics:
De binnenkant van de auto is op zich minder spannend. Afgezien van een QSP driftstuur, Honda Integra Type R Recaro's, QSP seatbelts, verwijderde achterbank en de benodigde meters is hier niet veel veranderd. Minder te stofzuigen dus, ideaal!
Crappy iPhone pic:
overigens was het op deze foto best een zooitje achterin :schaam
Op het moment staat de auto in de garage, op 4 steunen en zonder motorblok. Door nog onbekende oorzaak heb ik interne motorschade opgelopen (zuigers kunnen sowieso weggegooid worden). Onlangs heb ik dus een compleet nieuw gebouwd blok op de kop weten te tikken, welke binnenkort zijn plekje onder de kap mag krijgen :-b
Maar omdat het nu toch "leeg" is onder de kap, is het een ideaal moment om daar alles aan te pakken! Door licht olieverlies, is er genoeg troep in de motorruimte terecht gekomen. En dat ziet er niet uit in een keurig witte bay!
Nu ziet het er zo uit onder de kap, ideaal om overal eens goed bij te kunnen!
Binnenkort zal ik wat voor/na pics doen van de motorruimte.
Meer pics van de huidige staat heb ik wel, maar zijn niet ideaal om te posten, de auto is nogal euhm.. Stoffig :schaam
Specs:
Plannen:
Qua detailplannen is het simpel: VOLLEDIG AANPAKKEN!
Sinds ik de auto in bezit heb (augustus vorig jaar), heeft ze nog geen full detail gehad :schaam . Enkel keurig gewassen/gewaxt en 1x gekleid.. Veel te weinig dus!
Voor de rest vooral bijhouden, lijkt me logisch.. Binnenkort wel de velgen alvast even grondig aanpakken, anders is het ook zo'n vlag op een modderschuit.
Motorische plannen zijn er nog genoeg! Maar eerst het nieuwe speelgoed inbouwen + af laten stellen. Er komen waarschijnlijk 2 boostmappings op, 1 op relatief lage druk (
En hoe kan dat beter dan met een mooi nieuw project?
De wagen:
Het slachtoffer is een 1998 Honda Civic hatchback in zo'n beetje de meest dankbare detailkleur: zwart
Ook de velgen zijn, ondanks een hel om keurig bij te houden, ideaal voor de fanatieke detailer. Het is een setje Rota Circuit 10 16" velgen. Origineel waren ze brons, maar al heel snel overgespoten in NH-0 (Championship White)
De motorruimte is overigens ook compleet in hetzelfde NH-0 overgespoten, lekker contrasterend met de zwarte buitenkant van de auto
Pics:
De binnenkant van de auto is op zich minder spannend. Afgezien van een QSP driftstuur, Honda Integra Type R Recaro's, QSP seatbelts, verwijderde achterbank en de benodigde meters is hier niet veel veranderd. Minder te stofzuigen dus, ideaal!
Crappy iPhone pic:
overigens was het op deze foto best een zooitje achterin :schaam
Op het moment staat de auto in de garage, op 4 steunen en zonder motorblok. Door nog onbekende oorzaak heb ik interne motorschade opgelopen (zuigers kunnen sowieso weggegooid worden). Onlangs heb ik dus een compleet nieuw gebouwd blok op de kop weten te tikken, welke binnenkort zijn plekje onder de kap mag krijgen :-b
Maar omdat het nu toch "leeg" is onder de kap, is het een ideaal moment om daar alles aan te pakken! Door licht olieverlies, is er genoeg troep in de motorruimte terecht gekomen. En dat ziet er niet uit in een keurig witte bay!
Nu ziet het er zo uit onder de kap, ideaal om overal eens goed bij te kunnen!
Binnenkort zal ik wat voor/na pics doen van de motorruimte.
Meer pics van de huidige staat heb ik wel, maar zijn niet ideaal om te posten, de auto is nogal euhm.. Stoffig :schaam
Specs:
Motorisch:
- B16a2 engine, opgeboord en gehoond
- Wiseco lage compressie zuigers
- Eagle drijfstangen
- ACL race lagers
- Golden Eagle block guard
- ARP kopbouten
- bewerkte kleppen en klepzittingen
- ported & flowed in- & uitlaatpoorten
- Skunk2 intake
- BBK 70mm gasklep
- Fidanza aluminium vliegwiel
- ACT Pro stage 3 (?) 6-puck clutch + drukgroep
- OEM Honda S80 LSD-gearbox van een JDM Integra Type R '96 spec
- small wiretuck
Turbo:
- Garrett T3/T4 .82AR turbo
- XSPower intercooler
- HKS SSQV Blowoff
- Tial 38mm wastegate
- Custom Jelfab 3" downpipe met 46mm open dumptube
- Custom APE:garage: ramhorn spruitstuk
- Custom APE:garage: 2,5" catback met sportkat
Onderstel:
- Rota Circuit 10 16" wheels, Championship White
- Falken ZE-912 195-45R16 banden (binnenkort Toyo R1R/R888)
- D1Spec 302mm big brake kit van voren
- VTi 242 remmen achter
- VTi swaybars voor + achter
- D2 schroefset
- D2 LCA's
- Custom diffuser, loopt vanaf de achterbumper door tot voorbij de achteras
Exterieur:
- blackhousing koplampen
- OEM Type R voor + achterlip
- Stootstrips mee in kleur
- OEM Type R grill
- Gecleande achterklep
- Slotloze deurgrepen
- Cleaned antenne
- OEM Window visors
- Engine bay overgespoten in NH-0 Championship White
Interieur:
- ITR DC2 zwarte Recaro's
- QSP 330mm driftstuur
- QSP 3" 4-point harness
- Mugen pedalen
- gestripte achterkant, dwz achterbank pleite
- Accu relocate in de kofferbak
- STRi X-Line meters (turbo- en oliedruk, olie- en watertemp)
- Tunerview (binnenkort)
- Pioneer simpel radiootje met OEM kartonnen speakers
- Tellerbak met gele naalden en OEM type R carbonnen bezel
- B16a2 engine, opgeboord en gehoond
- Wiseco lage compressie zuigers
- Eagle drijfstangen
- ACL race lagers
- Golden Eagle block guard
- ARP kopbouten
- bewerkte kleppen en klepzittingen
- ported & flowed in- & uitlaatpoorten
- Skunk2 intake
- BBK 70mm gasklep
- Fidanza aluminium vliegwiel
- ACT Pro stage 3 (?) 6-puck clutch + drukgroep
- OEM Honda S80 LSD-gearbox van een JDM Integra Type R '96 spec
- small wiretuck
Turbo:
- Garrett T3/T4 .82AR turbo
- XSPower intercooler
- HKS SSQV Blowoff
- Tial 38mm wastegate
- Custom Jelfab 3" downpipe met 46mm open dumptube
- Custom APE:garage: ramhorn spruitstuk
- Custom APE:garage: 2,5" catback met sportkat
Onderstel:
- Rota Circuit 10 16" wheels, Championship White
- Falken ZE-912 195-45R16 banden (binnenkort Toyo R1R/R888)
- D1Spec 302mm big brake kit van voren
- VTi 242 remmen achter
- VTi swaybars voor + achter
- D2 schroefset
- D2 LCA's
- Custom diffuser, loopt vanaf de achterbumper door tot voorbij de achteras
Exterieur:
- blackhousing koplampen
- OEM Type R voor + achterlip
- Stootstrips mee in kleur
- OEM Type R grill
- Gecleande achterklep
- Slotloze deurgrepen
- Cleaned antenne
- OEM Window visors
- Engine bay overgespoten in NH-0 Championship White
Interieur:
- ITR DC2 zwarte Recaro's
- QSP 330mm driftstuur
- QSP 3" 4-point harness
- Mugen pedalen
- gestripte achterkant, dwz achterbank pleite
- Accu relocate in de kofferbak
- STRi X-Line meters (turbo- en oliedruk, olie- en watertemp)
- Tunerview (binnenkort)
- Pioneer simpel radiootje met OEM kartonnen speakers
- Tellerbak met gele naalden en OEM type R carbonnen bezel
Plannen:
Qua detailplannen is het simpel: VOLLEDIG AANPAKKEN!
Sinds ik de auto in bezit heb (augustus vorig jaar), heeft ze nog geen full detail gehad :schaam . Enkel keurig gewassen/gewaxt en 1x gekleid.. Veel te weinig dus!
Voor de rest vooral bijhouden, lijkt me logisch.. Binnenkort wel de velgen alvast even grondig aanpakken, anders is het ook zo'n vlag op een modderschuit.
Motorische plannen zijn er nog genoeg! Maar eerst het nieuwe speelgoed inbouwen + af laten stellen. Er komen waarschijnlijk 2 boostmappings op, 1 op relatief lage druk (