• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

alf stelt zich voor

Ja ik weet dat het kort is. Ik zal iets meer vertellen over mijzelf. Ik Kom uit Arnhem en heb sinds kort een auto (3 maanden). Ik ben 44 jaar en heb sinds 2 jaar mijn rijbewijs (laatbloeier). Ik wil mijn auto graag goed onderhouden en hoop hier wat tips op te doen. Je hebt zoveel soorten spul, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik verzorg mijn auto graag goed en verdiep me over het algemeen ergens goed in. Mensen die mij kennen vinden dat ik hier wat overdreven in ben. Ik was ongeveer om de twee weken mijn auto en dan kan ik er wel een tijdje mee bezig zijn. Maar ja het is toch hartstikke mooi, om je auto weer spik en span te maken.

Zeker mooi om je auto bij te houden! Met alle informatie hier op het forum gaat dat je zeker lukken.

Welkom! :-)^

Nog foto's van je wagen?

BMW4Life zei:
Zeker mooi om je auto bij te houden! Met alle informatie hier op het forum gaat dat je zeker lukken.

Welkom! :-)^

Nog foto's van je wagen?

Bij deze wat foto's.
Na een wasbeurt met: Meguiars Gold Class Car Wash. Hierna afspuiten met de tuinslang en afdrogen met een zeem. Deze laatste spoel ik steeds uit in een emmer water met een scheut azijn. Heb een keer gelezen dat het water hierdoor minder kalkhoudend is. Op zich ben ik wel tevreden met het resultaat. Er blijven soms nog wel wat kleine vlekjes zitten. Moet ik ook een keer wat voor kopen. De velgen reinig ik meestal met PROTECH velgenreiniger. Deze werkt prima, maar kost nogal veel: 15,49 euries Halfords 500ml (onverdund gebruiken). Als ze niet echt vies zijn gebruik ik hiervoor gewoon de autoshampoo.

alf zei:
Bij deze wat foto's.
Hierna afspuiten met de tuinslang en afdrogen met een zeem.

Mooi bakkie hoor! :cool

Alleen hoop ik dat de zeem binnenkort plaats gaat maken voor een microvezel afdroogdoek (bv. de Delirium).
Een zeem houdt namelijk vuildeeltjes vast en is niet te wassen, waardoor het microkrasjes geeft op de lak.

Ook bandenzwart zou hem goed doen! :-)^

BMW4Life zei:
Mooi bakkie hoor! :cool

Alleen hoop ik dat de zeem binnenkort plaats gaat maken voor een microvezel afdroogdoek (bv. de Delirium).
Een zeem houdt namelijk vuildeeltjes vast en is niet te wassen, waardoor het microkrasjes geeft op de lak.

Ook bandenzwart zou hem goed doen! :-)^

Ik was de zeem wel: Het is nl geen natuurzeem. Had ik eerst, ging wel erg snel kapot.
Als je de zeem wel was, is het dan geen probleem?
Is zo'n microvezel doek van Delirium echt zo veel beter??:-/

Wat het bandenzwart betreft heb je wel een punt. Er zitten soms wat bruine plekken ook aan de zijkant van de band. Waarschijnlijk van een stoeprandje.
Ik moet wel zeggen dat mij banden vaak wat minder zwart ogen als sommige anderen. Of het ligt aan mijn rijstijl of aan mijn banden.
Mijn banden: Firestone FireHawk 90u.
Welk bandenzwart is aan te raden?

Voor de rubbers en het kunststof buiten moet ik ook nog wat hebben. Om mooi zwart te maken en te voeden. Hadden die sukkels van Halfords Valma Rubberspray aangeraden: Wat een vette troep is dat. De volgende dag heb ik dat weer allemaal verwijderd. Alles bleef er aan plakken.]-0

MF doek is echt veel beter. :cool

Van bandenzwart zijn veel verschillende soorten, bijvoorbeeld https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Reflections_Advanced_Tire_Care_710ml_10324_100223
Wel altijd even je banden ontvetten met APC (1:4 of 1:10) of Meguiars Super Degreaser.

Voor je trims kun je Trim Restorer nemen van Poorboys.

Bedankt voor je tips. Ik denk dat ik de MF wel ga aanschaffen. In de rest ga ik me verder verdiepen.

Wat de trims betreft, heb ik al veel goede verhalen over PB gelezen, in dit forum. Ik ga waarschijnlijk ook Poorboy's world natural look gebruiken voor mijn interieur. Ik gebruik nu Meguiars Quik Interior Detailer. Het reinigt verder prima, maar het lijkt of er steeds meer krasjes te zien zijn. Waarschijnlijk zaten er al krasjes in mijn interieur (dashboard(kastje)) toen ik mijn auto kocht, maar deze vielen mij niet op. Ik denk dat Meguiars goed reinigt, waardoor de eventuele voeding uit het kunststof is verdwenen, waardoor de krassen weer zichtbaar zijn geworden. Ik hoop dat PB deze beschadigingen beter maskeer. Ik heb gelezen dat PB ook reinigt. Of is het dan ook beter eerst het interieur te reinigen met APC?