• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 146 1996

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Vorig weekend alweer heb ik een Alfa 146 uit 1996 voor mijn toekomstige schoonzus gedaan.
Polijsten was niet nodig, hij moest er alleen netjes bij staan.
Anderhalf uur later dan gepland toch gestart. Hierdoor vergeten om de voor foto's te maken :schaam
Eerst begonnen met het wassen van de auto en met apc al het kunststof gedaan. En de velgen met PB's Spray & Rinse wheel cleaner.
Vervolgens:
- Kleien met Dodo Juice Supernatural detailing clay i.c.m. PB's Spray & Wipe
- Monello Raffini Finale op witte LC 5.5 inch pad i.c.m. de DAP500
En toen was het tijd voor koffie met een echt brabants worstebroodje :party: (die ze hier op de veluwe jammer genoeg niet eens verkopen :|~* )
Na de koffiepauze weer vrolijk verder gegaan.
Black hole had ik helaas vergeten mee te nemen.
Dus de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant gepakt. Wat een bijzonder spul is dat zeg.
Tot op heden altijd Collinite #845 gebruikt, maar dit product lijkt toch net wat meer maar vooral een diepere glans te geven!
Een absolute blijver wat mij betreft. :)^
Tijdens het curen verder gegaan met:
- Ruiten en spiegels -> spray & wipe i.c.m. de mint merkin microfibre window cloth.
- De trims met PB trimrestorer en de delen van de bumpers die niet meegespoten waren eerst met trimrestorer en later nog met Black Wow behandeld om toch een goed resultaat te krijgen.
- Banden met Wolfgang Black Diamond Tire Gel.
- Kunststof binnenkant met natural look.
- Portierranden eerst met spray & wipe en vervolgens met Dodo Juice Red Mist.
Vervolgens begon het kouder te worden. Tijd om uit te 'poetsen'.
Met dit als resultaat: (sorry maar weinig na foto's)

IMGP0608-1.jpg

(Er werd ondertussen door mijn vriend :heart_eyes: aan de de auto gesleuteld, vandaar een openstaande motorkap)

IMGP0595.jpg

Het dak van de auto.

IMGP0603.jpg



IMGP0612.jpg

De andere zijkant toen de auto onder de carport vandaan was.

Bedankt voor het lezen :)