• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 156 SW Nero - Eerste DA detail

Mooi resultaat behaald. Complimenten.
Ik prime ook niet. Ik maak pads na iedere tweede run schoon in padwasher.
Dus deel A van paneel eerste hit, daarna spoelen, dan paneel met schone pad afwerken.
Daarna meteen beetje polijstmiddel erop en door naar volgende deel en polijsten. Daarna pad reinigen en dan laatste hit op dat deel met schone pad.
 
Vandaag was de eigenaar van de Alfa 156 bij me. Auto was voor de eerste keer gewassen sinds de lak correctie. Was voor mij tevens de eerste keer dat ik hem in fel zonlicht kon bekijken. Ik ben zelf in ieder geval zeer tevreden met het behaalde resultaat. Geen swirls meer in de lak, een mooie diepe glans en hij is heel makkelijk weer schoon te wassen. De eigenaar is er ook zeer tevreden mee. Je geeft de auto geen 16 jaar en 260.000km.

Even een terrasje gedaan, was de eerste dag dat het daar weer voor was. Dat is goed nieuws, dat betekent dat we richting mooi poets weer gaan. Toen we zaten stonden er opeens nog 2 Alfa's. Was wel een leuk plaatje. Ook wel leuk om te zien dat de (minstens 10 jaar nieuwere) Giulietta ernaast 10x zoveel swirls had als de 156.

IMG_4691kopie_zpsbya2ieog.jpg


IMG_4693kopie_zpsp2d9cugi.jpg


Foto's zijn niet echt geweldig (met de Iphone geschoten ipv met de DSLR), maar hopelijk is toch een beetje te zien dat de auto er netjes bij staat.
 
  • Leuk
Reactions: jazzway en Ries
Dat is toch een beetje waar je het voor doet. Zorgen dat een oude auto als nieuw is of een nieuwe beter dan nieuw.
 
Even aansluitend op het BMW-optie topic; Ze moeten bij Alfa de optie maken om de kentekenplaat in het midden te plaatsen, haha!

(...of is dat er al?...:p)


Greetz
 
Ik heb ooit eens voor mijn zilvergrijze alfa 147 dit stappenplan gemaakt.

- Auto afspuiten met hogedrukreiniger.
- Ramen scrubben met de Pro vision scrub cream en de lake country badstof applicator
- Weer hogedrukreinigen en dan wassen met Gold class wash en The Bone spons (2 emmer systeem) en afdrogen met Delerium orange towel
- Auto kleien met Mothers Gold Clay bar kit icm de Showtime quick detailer en afnemen met de gele microvezeldoek (stukjes van 50cm)
- Auto afspoelen en drogen
- Testspot maken
- Auto polijsten op juiste manier (Mezzo met wit of oranje) en afnemen met oranje poorboys(Finale met zwart) en afnemen met gele poorboys
- Glaze en Sealant aanbrengen met zwart en afnemen met blauwe fantastic fur
- Wax aanbrengen met gele pad en afnemen met blauwe fantastic fur

Nu heb ik sinds 2 jaar een uni-zwarte GT. Zou dat stappenplan nog steeds zo kunnen maar dan met black hole ipv white diamond?
Of wat zouden jullie anders doen?
 
mooi resultaat en weer een ervaring rijker!
ik zeg altijd: wanneer je er niets aan doet, blijft het zo...
dus gewoon aan beginnen en op tijd stoppen :)