• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo 156 GTA Sportswagon

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
756
153
30
Amerongen
Afgelopen weekend deze Alfa 156 GTA Sportswagon een full detail gegeven. Auto wordt voornamelijk op het circuit gebruikt en als dagelijks vervoer. Volgens mij had deze auto in zijn hele leven nog nooit een goede polijstbeurt gehad, de auto zat dan ook echt compleet onder de swirls en krassen. Hierbij wat foto’s toen de auto bij ons werd afgegeven:

SAM_1490_zps4f7halnc.webp

SAM_1491_zpssbijuydi.webp

SAM_1492_zpsosu965ai.webp

SAM_1493_zps1qe6cbyj.webp

Begonnen met de auto te wassen volgens de 3 emmer methode. De sponningen en alle naden en kieren zijn schoongemaakt met APC 1:10:

SAM_1494_zpspn959agw.webp

Hierna de onderzijde van de auto en de wielen ingespoten met Gyeon Iron en Gyeon Tar, dit gaf veel reactie en scheelt een hoop werk met het kleien omdat de vliegroest en teer spetters al zijn verwijdert. Hierna de auto gekleid. De auto was enorm vervuild, dit kwam van een stuk van 15x15 cm op het dak af (onderaan de deuren was nog veel erger):

SAM_1495_zpsrv09cnyh.webp

Toen de auto gepolijst. Door de vele krassen haalde de PAW met de Scholl S3 Gold op de sandwich spider pad niet veel uit. Het werd dus polijsten met de Rupes Rotary. Dit gedaan met Monello Veloce op een gele monello pad. Daarna de wagen nogmaals fijn gepolijst met de PAW met Monello Finale op een witte pad. Dit gaf het volgende resultaat:

Voorbumper voor:

2015-05-30%2014.57.00_zpsqybfbl1p.webp

Voorbumper na:

2015-05-30%2015.03.18_zpswol9rzgk.webp

Achterdeur voor:

SAM_1500_zpsq4mcg34d.webp

Achterdeur na:

SAM_1502_zps9wo4p9tu.webp

Ook de uitlaten zijn gepolijst met een zwarte cone en Mothers Meg en Alu Polish:

Uitlaten voor:

SAM_1508_zpsimhhs0rs.webp

Uitlaten na:

SAM_1526_zpszfnxkekk.webp

Vervolgens het exterieur afgemaakt door de auto te voorzien van een laag Poorboy’s Natty’s paste wax. De velgen en sponningen zijn in de Gyeon Cure gezet, de banden in de Gyeon Tire en het plastic in de Autofinesse Revive.

Toen begonnen aan het interieur. Het interieur is gestofzuigd, het leder is behandeld met de complete gliptone set (cleaner en conditioner), ramen zijn schoongemaakt en al het plastic behandeld met Poorboy’s Natural Look. Dit gaf het volgende resultaat:

Van:

SAM_1503_zpsyvapn8c6.webp

SAM_1504_zpsek3afv3h.webp

SAM_1505_zpshwfiacbt.webp

SAM_1506_zpsw0ykrg4z.webp

SAM_1507_zpselpsnmfl.webp

Naar:

SAM_1517_zpsfwwkl9de.webp

SAM_1518_zpsraosb97e.webp

SAM_1519_zpsxfg7stzo.webp

SAM_1520_zpszwknygt9.webp

SAM_1521_zpsl7n83fzt.webp

Dit alles gaf het volgende resultaat:

SAM_1509_zps4m80cvrt.webp

SAM_1510_zpstbizrvpc.webp

SAM_1511_zpsmuzi0a8k.webp

SAM_1512_zpsmbrl5dfy.webp

SAM_1513_zpsmftwdjsp.webp

SAM_1514_zpsbpndhgvq.webp

SAM_1522_zpsbh00tbx2.webp

SAM_1523_zpst7ejzldp.webp

SAM_1524_zpsauav3mu7.webp

SAM_1525_zpspihurz6f.webp

SAM_1516_zpsthqnm93m.webp

• Leuk
Reacties: j.lipsch
Wouw s3 op een spider pad haalt niks uit? Dat is een pittig harde lak!

waarom heb je deze combi niet op de rotary gebruikt? Ik vind deze combi mooier afwerken dan veloce op geel.. En ik vind de stap van veloce op geel met de rotary naar finale op wit met de PAW een behoorlijk grote stap..maar het resultaat ziet er netjes uit!

een paar nieuwe (passende)matten zou trouwens geen overbodige luxe zijn ;)

• Leuk
Reacties: Svenn21
Nieuwe matjes worden bwsteld door de eigenaar ja. Kwa stap valt het mee hoor, ik kan al redelijk finishen op de rotary dus had nog geprobeerd om een stukje af te bouwen met eerst mezzo op oranje op de paw en daarna finale op wit, maar gaf geen extra glans ofzo. Als het niet nodig is doe ik het ook niet. Ik heb deze combi niet gebruikt omdat mijn s3 bijna op is, nieuwe staat al in bestelling maar wil eerst zo veel mogelijk de "oude spullen" opmaken.

Mooi resultaat neergezet!
Donkere lak is toch altijd wat lastiger(maar dankbaarder)en vraagt wat meer aandacht.
Goed gewerkt:-)^
Maar offtopic...is er echt zo weinig plaats achterin?

Haha viel mee hoor, op de meeste foto's en dan met name op die laatste foto's van het interieur staan de voorstoelen helemaal naar achteren. Zo ver zelfs dat ik niet goed bij het stuur en pedalen kwam (ben zelf bijna 2 meter).

auto ziet er weer netjes uit.
duidelijk verschil in voor/na, zo heb je tenminste eer van je werk :)