Afgelopen weekend deze Alfa 156 GTA Sportswagon een full detail gegeven. Auto wordt voornamelijk op het circuit gebruikt en als dagelijks vervoer. Volgens mij had deze auto in zijn hele leven nog nooit een goede polijstbeurt gehad, de auto zat dan ook echt compleet onder de swirls en krassen. Hierbij wat foto’s toen de auto bij ons werd afgegeven:
Begonnen met de auto te wassen volgens de 3 emmer methode. De sponningen en alle naden en kieren zijn schoongemaakt met APC 1:10:
Hierna de onderzijde van de auto en de wielen ingespoten met Gyeon Iron en Gyeon Tar, dit gaf veel reactie en scheelt een hoop werk met het kleien omdat de vliegroest en teer spetters al zijn verwijdert. Hierna de auto gekleid. De auto was enorm vervuild, dit kwam van een stuk van 15x15 cm op het dak af (onderaan de deuren was nog veel erger):
Toen de auto gepolijst. Door de vele krassen haalde de PAW met de Scholl S3 Gold op de sandwich spider pad niet veel uit. Het werd dus polijsten met de Rupes Rotary. Dit gedaan met Monello Veloce op een gele monello pad. Daarna de wagen nogmaals fijn gepolijst met de PAW met Monello Finale op een witte pad. Dit gaf het volgende resultaat:
Voorbumper voor:
Voorbumper na:
Achterdeur voor:
Achterdeur na:
Ook de uitlaten zijn gepolijst met een zwarte cone en Mothers Meg en Alu Polish:
Uitlaten voor:
Uitlaten na:
Vervolgens het exterieur afgemaakt door de auto te voorzien van een laag Poorboy’s Natty’s paste wax. De velgen en sponningen zijn in de Gyeon Cure gezet, de banden in de Gyeon Tire en het plastic in de Autofinesse Revive.
Toen begonnen aan het interieur. Het interieur is gestofzuigd, het leder is behandeld met de complete gliptone set (cleaner en conditioner), ramen zijn schoongemaakt en al het plastic behandeld met Poorboy’s Natural Look. Dit gaf het volgende resultaat:
Van:
Naar:
Dit alles gaf het volgende resultaat:
Begonnen met de auto te wassen volgens de 3 emmer methode. De sponningen en alle naden en kieren zijn schoongemaakt met APC 1:10:
Hierna de onderzijde van de auto en de wielen ingespoten met Gyeon Iron en Gyeon Tar, dit gaf veel reactie en scheelt een hoop werk met het kleien omdat de vliegroest en teer spetters al zijn verwijdert. Hierna de auto gekleid. De auto was enorm vervuild, dit kwam van een stuk van 15x15 cm op het dak af (onderaan de deuren was nog veel erger):
Toen de auto gepolijst. Door de vele krassen haalde de PAW met de Scholl S3 Gold op de sandwich spider pad niet veel uit. Het werd dus polijsten met de Rupes Rotary. Dit gedaan met Monello Veloce op een gele monello pad. Daarna de wagen nogmaals fijn gepolijst met de PAW met Monello Finale op een witte pad. Dit gaf het volgende resultaat:
Voorbumper voor:
Voorbumper na:
Achterdeur voor:
Achterdeur na:
Ook de uitlaten zijn gepolijst met een zwarte cone en Mothers Meg en Alu Polish:
Uitlaten voor:
Uitlaten na:
Vervolgens het exterieur afgemaakt door de auto te voorzien van een laag Poorboy’s Natty’s paste wax. De velgen en sponningen zijn in de Gyeon Cure gezet, de banden in de Gyeon Tire en het plastic in de Autofinesse Revive.
Toen begonnen aan het interieur. Het interieur is gestofzuigd, het leder is behandeld met de complete gliptone set (cleaner en conditioner), ramen zijn schoongemaakt en al het plastic behandeld met Poorboy’s Natural Look. Dit gaf het volgende resultaat:
Van:
Naar:
Dit alles gaf het volgende resultaat: