• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo Spider

n0sTRa

Detailing chief
7 mrt 2009
155
85
Tijdje terug een Nederlandse Spider naar België gehaald. V6, destijds mat zwart gespoten, niet iets waar je als poetsliefhebber blij kan uitleven....

Omdat er enkele dingen aangepast zijn die problemen geven voor de keuring was ik op zoek naar onderdelen of een donor wagen, deze gevonden, eigenlijk 3 auto's gevonden, betaald en de eerste gisteren avond gaan ophalen. Leek mij eigenlijk al in te redelijke staat om af te breken dus even kijken wat we er nog van kunnen maken.

Eerst de matte even voorstellen waar het allemaal mee her begon.

Plannen daarmee zijn technisch wat achterstallig onderhoud doen, olie en filters, distri, koppeling, ... onderstel wat verbeteren, en netjes zetten.

51003727347_23d55991ea_b.jpg
IMG_2798 by gregory dobbelaere, on Flickr

Nu de eentje van de donor's, deze morgen van de trailer gehaald, vervolgens 2x gefoamd met Valet Pro Citrus pre-wash, verhouding 1:2. Dan nog dakje in gespoten met Meguiars APC+, 1:3 verdund, op gespoten in geborsteld en met hogedruk afgespoten.

Resultaat is verbluffend, onder al het vuil kwam een zeer propere Spider en dit voor een Alfa die 8 jaar buiten heeft gestaan. volgende dagen nog enkele keren herhalen om het dakje in te spuiten en te schrobben. Daarna zal ik verder gaan met de panelen. Binnenzijde ook nog goed aanpakken en technisch op orde krijgen.

51002895728_01e108d7bd_b.jpg
IMG_0352 by gregory dobbelaere, on Flickr

51002895853_0ba5aa451b_b.jpg
IMG_0353 by gregory dobbelaere, on Flickr

51003714312_4cb5ae77f3_b.jpg
IMG_0355 by gregory dobbelaere, on Flickr

51003599456_cd2203fdb0_b.jpg
IMG_0361 by gregory dobbelaere, on Flickr
 
Hmmm... De matte kleur doet 'm absoluut geen eer aan. Mist toch een hoop klasse ineens. Ga je 'm weer een mooi kleurtje geven? (Donkerblauwe kleur van AR o.i.d)
 
Nee, de matte zal gewoon technisch op orde komen en van genieten om te rijden. Prijs was ook zo goed dat ik tot koop ben over gegaan...
 
Projectjes als de donorwagen zijn eigenlijk het leukste om te doen :) Lekker schrobben en poetsen met maximaal resultaat.
Goed gelukt! Veel plezier met de Alfa's.
 
Mooi project zeg met genoeg kluswerk en met de goede onderdelen van de donorauto's weer een gezonde Alfa te maken.
Benieuwd naar de vorderingen straks.
 
Gisteren nog een 3 tal keer het dakje herdaan en deze morgen even beoordeeld en leek al redelijk netjes, zonder scheuren en terug mooi zwart.

Voorzichtig dan dakje proberen open doen en voelde al dat het raampje zijn flexibiliteit verloren had... Helaas op gegeven moment hoorde ik ze scheuren. Niets aan te doen, op later tijdstip kan ik nog kijken om dit te herstellen.

Helaas geen foto's...