• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

All round kunststof/plastic dressing

Joppow s4

Detailing trainee
6 feb 2019
11
25
Even een vraagje,
Ik heb niet echt ervaring met poetsen/detailen en ik ben op zoek naar een kunststof/plastic dressing voor interieur en exterieur. Ik hoef geen show auto, maar wil de boel een beetje bij houden en beschermen. Persoonlijk houd ik meer van mat dan van glim. Na wat zoek en lees werk twijfel ik tussen PB natural look en nanolex proffesional dressing concentrate (niet veel recensies te vinden) kan iemand met meer ervaring me overtuigen voor de een of de ander? Bvd.
 
Begrijp ik goed dat je een product zoekt dat je zowel voor interieur als exterieur kunt gebruiken?
Of eentje voor interieur en eentje voor exterieur?

Natural Look is prima voor interieur, maar voor de buitenkant zou ik het niet snel gebruiken.
Geen idee wat je budget is.
 
Ja klopt. Het liefst voor beide 1 product. Heb inderdaad gelezen dan natural look voor exterieur niet heel geschikt is. Mocht het veel beter zijn om twee verschillende producten te gebruiken, vind ik dat ook prima. Die van nanolex is wel voor beide geschikt toch?
 
Een interieur dressing is veel minder 'sterk' omdat er simpelweg weinig bescherming nodig is aan de binnenkant.

Natural Look voor de binnenkant
Gyeon Trim (de "beste") of een Waxaddict Feeder zou ik voor de buitenkant gebruiken.
 
Bedankt voor je reactie, de dressing van nanolex is een concentraat en kan verdund worden voor interieur en voor exterieur (minder verdund) dus dat leek me een goeie optie. Is ook net nieuw hier op carclean volgens mij vandaar nog geen resensies
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Feeder is de banden/trim dressing met minder glans. Voor glans moet je de Slicks gebruiken. Volgens Waxaddict althans, en zelf heb ik ook die ervaring.

FEEDER TYRE TINT & GLITTER
Waxaddict feeder is a super rich tyre cream made from the finest grade ingredients, this formula stops tyre walls drying, cracking and discolouring and leaves a quality finish with no patches, runs or splatter.The formula is ultra safe on any materials so any spills or drips on rims can just be wiped away.

The formula contains a high percentage of Si02 which seals the tyre wall in a protective coating, giving durability in all driving conditions. Can also be used on trim and rubber.

Now available with gold tint and glitter to add shimmering highlights to your tyres!

SLICKS TYRE SPRAY
This isn't just your usual spray on tyre dressing, it uses SiO2 technology to cling to your tyre wall which means you get much better durability than typical spray dressings. The water based formula contains zero solvents so is safe on all tyres, the milky liquid evaporates gently to leave a stunning high gloss wet look, or if you prefer a matte finish you can wipe the tyre wall with a cloth / pad. The tyre wall becomes protected from dirt and water to protect against cracking and fading.