• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles over de AVA of Norway

Mijn Nilfisk 150.2 kabel met staalinleg van 8 meter begint nu hard te slijten, de staalinleg is duidelijk zichtbaar en voelbaar met hier en daar uitstekende ijzeren sprieten, ben bang dat er een nieuwe aan moet. Zou dan (mits betaalbaar) voor een 12 meter gaan denk ik, meer is nooit verkeerd, hij hoeft niet helemaal afgerold te worden.
Of meteen een nieuwe HD maar dan zou ik denk ik een Ava willen en moet mijn koppeling van beide foamlansen weer omgebouwd worden…lastig…iemand tips?
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
@Altos Ook de ava kan je ombouwen naar een andere koppeling of een short trigger gun als dat de kant is die je op wilt.
anderzijds, koppeling van AvA naar de lancia kost 16 euro. op de prijs van een HD vind ik dat verwaarloosbaar.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Vergis je niet in een langere slang. Langere slang betekent meer weerstand dus een lagere druk uit de nozzle van je pistool. Een meter meer of minder zal niet meteen een groot (merkbaar) verschil maken maar 4 meter extra naar mijn mening wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos
P80 trekt meer stroom, goed om te realiseren. Voor mijn stoppenkast was het teveel, steeds klapte stop eruit. Daarna omgewisseld naar P60 en nooit meer problemen gehad.
8m slang werkt, maar is aan de korte kant is mijn ervaring, 10 een zeker 12m is fijner / handiger. Voor mij was stroomhaspel belangrijk vandaar keuze voor P60.
Deze zag ik op youtube vaak voorbij komen en leek toen meer een UK probleem te zijn ivm lagere afzekeringswaardes als ik het goed begreep?

Die P80 trekt inderdaad serieus veel stroom. Op een groep waar ook andere verbruiks op zitten kun je wel in de problemen komen. 2800W dus +-12A. Op een 16A zekering heb je dus nog ongeveer 800W speling voor deze eruit klapt. Nu zal denk ik in de praktijk de gevraagde vermogen wel ietsje lager zijn?

8/10/12m slang gaat denk ik de doorslag moeten geven, maar je komt dan al snel uit op de machine kopen én nog een nieuwe slang. Dan gaat het best wel een duur geintje worden.

P60 L-pack + 12m vezelversterkte slang + premium terrasreiniger = €560
P57 (met al 12m slang) = €325,-
P80 Master (met 10m slang) = €439

10m slang is voldoende. 8 gaat denk ik aan de korte kant zijn en frustraties geven. Maar de 12m slang van de P57 knikt wellicht weer wat eerder waardoor je effectieve bruikbare lengte weer tegen kan vallen. Bij de P57 diverse reviews op carclean toch over krullende slangen.
 
zo'n compressor zal inderdaad meer dan 800W zijn en dat is precies de marge op zo'n B16 groep.

zit zelf met de garage groep wel ook op zaken van de woonkamer, maar dat is natuurlijk wel oplosbaar door een groepje uit te breiden.
 
Heb je een automaat die snel uitschakelt dan kan het soms problemen opleveren door de piek bij inschakelen. De machine aanzetten terwijl je de pistool inknijpt vermindert die piek.
 
In de elektrische installatie van een woonhuis wordt in principe gebruik gemaakt van zekering automaten met een B-karakteristiek.
Bij gebruikers met een hoge inschakelstroom ( bijv. compressor of HD ) wordt een zekering automaat met een C-karakteristiek aangeraden.
Bij een HD van bijv. 1200W is dit natuurlijk niet nodig, maar bij bijv. een Master P80 kan dit misschien wel nodig zijn.
 
@hoevenvw : In Nederland mag je een automaat met C karakterestieken toepassen in woning, mits de kortsluitstroom nog hoog genoeg is (vandaar dat ook de maximale lengte van de bekabeling maar 50% is ten opzichte van een B karekterestiek). In een woning is dat op voorhand niet te zeggen, dat zou moeten blijken uit een meting.

Daarbij mag die automaat geen algemene groep zijn waar ook andere verbruikers opzitten.
Het is dus zeker geen kwestie van alleen even een automaatje wisselen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker