• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alpine Renault

A110

Detailing rookie
20 jul 2008
169
17
Zo vandaag de laatste auto gedaan een Alpine Renault A110.

Er zaten behoorlijk wat swirls in de lak. Heb ze er voor het grootste deel eruit gekregen. Maar durfde niet verder te gaan. De lak is niet nieuw meer en de carroserie is ook maar van polyester.
Maar de kleur van de lak en glans zijn weer mooi naar boven gekomen.

Hieronde de foto's.

GroteFoto-BDAPLD37.jpg

GroteFoto-W8GNEVAH.jpg

GroteFoto-EIRBONZD.jpg

GroteFoto-VTVQOAAV.jpg


Hieronder de swirls
GroteFoto-U3RLZRG6.jpg

GroteFoto-E6FOAHMO.jpg

GroteFoto-CTPZCE3P.jpg


Zo zag de lak eruit van dichtbij
GroteFoto-EMC4X7NH.jpg


Hieronder 50/50 hopelijk kun je het zien. En nee de lak is niet dof dat lijkt maar zo. Maar ik moest zeer dicht op de lak fotograferen.
GroteFoto-FP88QZUQ.jpg


Hieronder het resultaat van de swirls. Bijna weg.
GroteFoto-YMYGIPDR.jpg

GroteFoto-7FINBLCQ.jpg


Hieronder nog wat algemene foto's
GroteFoto-XIJZUX6J.jpg

GroteFoto-ECBOIOXC.jpg

GroteFoto-7XICD7NF.jpg

GroteFoto-S3B6XGSG.jpg

GroteFoto-KVEWPDQF.jpg

GroteFoto-OFE8PS3Z.jpg

GroteFoto-3SCRNK3U.jpg

GroteFoto-QHPGNPWX.jpg

GroteFoto-J6TWKQGO.jpg


Gr. Jeroen
 
Dat is een hele verbetering! Was zeker een single stage lak?
Welke combi's heb je gebruikt voor het polijsten?

Soms is het wijs om te besluiten niet verder te gaan. Ook al wilt je alles eruit soms is het belangrijk om het juist niet te doen.
 
Resultaat is geweldig hij blinkt er iig over....

Maar de wagen:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :)^ , zeer net exemplaar heb je daar te pakken zeg:party:

Groeten,
Eric
 
@Dibbuz: Weet niet wat singel stage lak is. Maar als je bedoeld dat er geen blanke lak over zit dan klopt dat.
Heb de auto gewassen en gekleid en daarna de liqued polish van shining monkey gebruikt met een exenter op het laagste toerental. En daarna de carnauba wax van shining monkey met de hand aangebracht.

@Patrick: Die sticker heb ik er juist vandaag ook opgeplakt. De auto is van mijn oom, maar ik rij er het meeste in, maar die wilde de sticker erop hebben. Ik wilde het eerst ook niet maar moet zeggen nu dat ze erop zitten valt het toch wel mee met de groote. Het onderbreekt toch de zijkant een beetje.

Verder alvast bedankt voor de reactie's

Jeroen
 
Denk dat je best wat krachtigers in kan zetten bv SSR 2.5 op een witte pad en een paar standjes hoger.
Je verwijderd echt héél weinig lak met een excenter.
 
Plaatje:heart_eyes: , en zoals Dennis al zegt kan je echt een stapje zwaarder gaan met polijsten zonder dat je in de problemen komt (ben je waarschijnlijk ook veel van de laatste swirls kwijt).

Gr. Bas
 
Mijn collectie beperkt zich nog maar tot de producten van shining monkey.

Maar ben wel aan het sparen/kijken voor andere producten. Maarja het nieuwe huisje gaat nu even voor. :-"
Ben nu ook blij dat ik al een hoop auto's gedaan hebt die op mijn lijstje staan, zo kom ik van mijn spullen af. En zo kan ik eerder gaan bestellen.

Dus dat zal wel volgend jaar gaan worden dat ik die swirls eruit ga halen.

Voorlopig staat hij nu goed in de wax en kan ie de winter wel weer doorkomen in de verwarmde garage.

Jeroen
 
Wat een plaatje van een auto zeg!! Ik kan me wel voorstellen dat je voorzichtig begint met polijsten op een auto als deze. Hij ziet er in ieder geval schitterend uit!
 
megane_cc zei:
Knap poetswerk, magnifieke wagen, jammer van de stikkers (ma da's persoonlijk hé ;) )
Stickers zo'n wagen, net als die mistlampen............ hij is niet te vergelijken met een normale auto, vind ik :)^ Mooie kar!