• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

alternatief polijst bal

Marcel.

Detailing addict
27 apr 2012
25
50
41
Utrecht
Beste!

ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een polijstbal/schijf gekocht bij de praxis van 2,50 :-"

Gisteren geprobeerd en het resultaat beviel me goed, echter zat de hele auto en ik zelf compleet onder het vilt en dat lijkt me echt niet de bedoeling.


Iemand een alternatief hiervoor. heb al gekeken naar de monello cone maar sta open voor evt andere ideeën.


Het is btw voor m'n velgen randen die hoogglans verdicht zijn.
 
Als ik met de hand poets/opwrijf met s100 of meg's all metal polish krijg ik nagenoeg niks voor mekaar, met die ball gisteren glommen ze als een tiet.

jij een ander idee?
 
Als je velgen daadwerkelijk hoogglans VERDICHT zijn, mag je ze niet polijsten.
Als ze hoogglans GEPOLIJST zijn mag je ze uiteraard wel oppolijsten.
Cone met metal polish will do the trick. Evt. uniball oid kan ook.
 
Hoogglans verdicht metaal inderdaad écht niet polijsten met een polijstmiddel met schuurkorrel!!

Meg's all metal polish bevat een schuurkorrel die in de buurt komt van zand, kunnen je hoogglans verdichte velgen aardig verpest van worden!

Je mag wel een cleaner ala Poorboy's Proffesional Polish gebruiken. In mijn ervaring weet ik dat dit schitterende resultaten geeft op metalen. Je grijpt al gauw naar polijstmiddelen met schuurkorrel, terwijl er met een chemische cleaner ook al het gewenste resultaat bereikt.
 
oke thnx!

Gebruik puur de middelen die mij zijn aangewezen door mensen die zelf wielen verdichten.
of meg's all metal polish of s100.. maar zal eens proberen of ik een sample kan krijgen van poorboys!