• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor turtle wax ice

Nog een vraagje over Dodo Juice red mist.
Kan ik Red mist meteen gebruiken nadat ik de auto behandeld heb met Auto Glym Super Resin Polish of kan ik beter even wachten en na de volgende wasbeurt gebruiken ?

Als ik het Red mist aanbreng met pad (of opspuit) moet het dan nog even drogen voordat ik het uitwrijf ?
 
Jup, 2-3 spraytjes op je doek en een paneel inwrijven. Je zal zien dat de boel wat donkerder/natter word. Vervolgens de doek omdraaien en nawrijven. Bij dit nawrijven zal je zien dat het effect eigenlijk weer weggaat, maar er blijft nog wel wat over. :)


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: pegasusjan
Heb Red mist vorige week voor de eerste keer gebruikt
Moet zeggen het werk uitstekend. Mijn auto heeft nog nooit zo'n hoge glans gehad.
Weet niet hoe lang het blijft zitten (standtijd) maar ben tot nu toe erg tevreden met het spul.
 
Vraagje, ik heb vorige week mijn auto gewassen met Gyeon Q2MBathe en daarna met de Dodo Juice Orange Crush gewaxed (DAP) en daarna uitgewreven.

Nu wil ik hem volgende week weer wassen met de Gyeon Q2MBathe (en droog wrijven) kan ik daarna de onderstaande beschrijving van Istnogferarie gebruiken ?

"Voor de Red Mist kun je het beste op een doek spuiten (1-2 sprays) en inwrijven op een halve motorkap of deur. Doek omdraaien en direct uitwrijven.
Ik gebruik zelf deze om aan te brengen en deze om uit te wrijven"

Heb Red Mist nog nooit gebruikt, vandaar de vraag.