• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Altijd eerst polijsten voor opbrengen nano coating?

onnaj

Detailing addict
6 nov 2016
24
60
43
Ik ben even een tijdje uit het poetsen geweest, dat wil zeggen dat ik samen maar af en toe de auto gewassen heb en in de wax gezet heb, maar verder niets.

Nu heb ik de Nano Seal Protective Coat gekocht en ik vraag me af of je altijd van te voren de lak dient te polijsten vooraf? Liefst natuurlijk ook kleien lijkt me, maar daar heb ik op het moment de energie jammer genoeg niet voor.

Is het ook niet na de coating nog verder iets aan te brengen?

Ik heb wel rond gezocht op het forum maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik nu wel of niet moet doen.

Dank voor jullie reacties!
 
Oplossing
Niets moet! MAAR, des te beter de ondergrond des te beter de werking van de LSP. Wat dat betreft kun je het er ook zo op smeren, maar verwacht er dan geen wonderen van.

Als je de energie niet hebt om te kleien, laat staan te polijsten, dan doe je daar een bewuste concessie; geen man overboord. Dat zal betekenen dat de hechting van het product minder is en daardoor zal het minder afstoten en zal het minder lang blijven werken.

Doe het tot zover je het kunt dan; goed wassen, de-contaminatie met een ontijzeraar, rondje voor teer en lijm (indien onderkent) en vooral goed ontvetten met een daarvoor bestemd product (Gyeon Prep / Nanolex Ex / PB Surface prep etc).

Dan heb jij het zo goed als mogelijk gedaan.
De Nano Seal Protective Coat is geen coating maar een sealant.

Een sealant houdt ervan om op een schone ondergrond te hechten. Als je de auto goed wast met een goedkoop afwasmiddel zal de meeste wax eraf zijn.
Als je het helemaal goed wilt doen kun je een rondje licht polijsten om alles te verwijderen. Voor het polijsten moet je wel kleien.
 
  • Leuk
Reactions: onnaj
Niets moet! MAAR, des te beter de ondergrond des te beter de werking van de LSP. Wat dat betreft kun je het er ook zo op smeren, maar verwacht er dan geen wonderen van.

Als je de energie niet hebt om te kleien, laat staan te polijsten, dan doe je daar een bewuste concessie; geen man overboord. Dat zal betekenen dat de hechting van het product minder is en daardoor zal het minder afstoten en zal het minder lang blijven werken.

Doe het tot zover je het kunt dan; goed wassen, de-contaminatie met een ontijzeraar, rondje voor teer en lijm (indien onderkent) en vooral goed ontvetten met een daarvoor bestemd product (Gyeon Prep / Nanolex Ex / PB Surface prep etc).

Dan heb jij het zo goed als mogelijk gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: onnaj
Oplossing
Bedankt voor jullie top reacties!

Ik ga eens kijken of ik toch de energie kan vinden om te kleien en polijsten en zo niet dan ga ik het echt zo goed mogelijk preppen! :)

Thanks!
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Detailen is een hobby in de meeste gevallen waar je juist tijd en energie in WIL steken ;)

Zonder dollen: ik doe het op mijn eigen auto soms ook om te testen. Gewoon er zo opsmeren na alleen wassen, en het werkt altijd. Alleen de glans en standtijd is minder goed.
 
  • Leuk
Reactions: onnaj en Timo84
Detailen is een hobby in de meeste gevallen waar je juist tijd en energie in WIL steken ;)

Zonder dollen: ik doe het op mijn eigen auto soms ook om te testen. Gewoon er zo opsmeren na alleen wassen, en het werkt altijd. Alleen de glans en standtijd is minder goed.
Haha dat klopt, maar in mijn geval kost het soms energie.

Gisteren de auto compleet gewassen en vanochtend dan toch de auto maar deels eerst gekleid, vervolgens gepolijst (met de hand) en de nano coat erin gewreven.
In ieder geval de voor- en achterzijde gedaan, kan ik volgende week de zijkant en het dak nog doen
Wordt wel hoog tijd voor een goede polijstmachine, dan krijg je voor mijn gevoel de swirls er toch wel wat beter uit. Alleen nu mezelf maar eens erin verdiepen wat een goede, beetje betaalbare machine is.