• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Altijd waxen?

Eamane

Detailing rookie
1 mei 2012
112
0
Ik heb vandaag de F1 weer gewassen. Na vorige week een uitgebreide beurt te hebben gehad met kleien, polijsten en waxen vandaag dus alleen een wasbeurt.
Op de wax (Megs Gold Glass Carnauba plus) staat dat ze zo'n 14-16 weken beschermd.

Maar geldt dit ook als je vervolgens met shampoo gaat wassen?
Ik was met Megs Gold Glass wash& Conditioner.
Is alleen dat dan voldoende voor tussendoor? Of moet je altijd met een wax eindigen?
 
Je moet niet elke keer waxen.. Het mag ,maar moet niet. Ik wax ongeveer 1x per maand.
Wat je wel kan doen is een quick dtailer gebruiken na het wassen om je waxlaag te 'boosten'. bv Dodo red mist, Poorboys QD+,...

Je kan zien wanneer je waxlaag bijna 'op' is als er nog amper beading aanwezig is..
Wel oppassen dat je niet teveel shampoo gebruikt.. deze overkill kan u waxlaag ook soms (gedeeltelijk) verwijderen..
 
Ik breng een keer in de 3 maanden een nieuwe waxlaag (SN Hybrid) aan, voor de rest elke week 1 of 2 keer wassen (BTBM) en met een detailerspray (RM of Reload) nalopen, zo boost je waxlaag en glans. Waxen hoeft dus niet iedere week.
 
Moewhaa, in de zomer wax ik hem vaker dan in de winter..
Ligt er net aan hoeveel tijd/zin ik heb.. maar meestal 1x in de twee maanden.
 
Na het wassen doe ik meestal een rondje met Spray&Gloss of Reload. Eens om de 2 a 3 maanden een nieuwe waxlaag. Na elke wasbeurt is dus echt niet nodig, maar niemand belet je van het te doen hé :-b
 
Als je auto fris in de was staat is het niet nodige na elke wasbeurt een nieuwe waslaag aan te brengen. Let hierbij wel op dat je niet te veel shampoo gebruikt. Anders kan zo zijn dat je waslaag gestript wordt en dan is het weer wel nodig om een nieuwe laag aan te brengen. Na de wasbeurt kan het verstandig zijn de lak na te lopen met een quick detailer om je waslaag een "boost" te geven.
 
fantaflesdopke zei:
Je moet niet elke keer waxen.. Het mag ,maar moet niet. Ik wax ongeveer 1x per maand.
Wat je wel kan doen is een quick dtailer gebruiken na het wassen om je waxlaag te 'boosten'. bv Dodo red mist, Poorboys QD+,...

Je kan zien wanneer je waxlaag bijna 'op' is als er nog amper beading aanwezig is..
Wel oppassen dat je niet teveel shampoo gebruikt.. deze overkill kan u waxlaag ook soms (gedeeltelijk) verwijderen..

Hoeveel wasproduct is 1 dopje bij meguiars.
 
Je kunt in de webshop kijken hoeveel shampoo je moet mengen op hoeveel liter water. Mengverhouding