Dag vrienden,
zoals vorige week reeds aangekondigd stond er vandaag een ziekenwagen op de planning. M'n vrouw en ik zijn beide vrijwilliger bij de lokale Rode Kruisafdeling. De vraag kwam van hen of ik de ambulance eens een beurtje wou geven. Zoiets kan ik natuurlijk niet weigeren. Ik heb zelf een hekel aan vuile voertuigen.
Eerst wat uitleg over het vehicle. Het is een Mercedes Sprinter uit 2008. Deze stond tot voor kort altijd buiten omdat er geen stalling voor was. Nu deze er is, is het de moeite om er iets aan te doen zodat hij er wat netter uitziet.
De lak was in een erg verwaarloosde staat...steeds gewassen in een self carwash met die beschikbare borstel daar
De witte kleur was grauw grijs en er waren overal zwarte strepen van aflopen van zeepresten...voor de rest swirls à volonté.
hier wat foto's hoe hij er vanmorgen bij stond...ze spreken voor zich:
Eerst een wasbeurt dus...wegens de grootte in een plaatselijke wasbox uitgevoerd...met een emmer gevuld met APC 1/4 en een washandschoen. We hadden ook een ladder bij om het dak te doen...hij is meer dan 3 m hoog!
Hij was al terug wat properder...maar de swirls en zwarte strepen bleven...
de velgen kregen we in de wasbox met die APC en agressieve zeep van daar niet mooier dan dit...niet goed genoeg voor mij:
plan van aanpak :
Toen we terug waren van de wasbeurt de gehele carrosserie gekleid met klei van Mothers en citrus bling 1/10 als glijmiddel...die klei was geen beetje vuil!
Na een testspot bleek enkel de combi van Meguiars M105 op oranje pad met de dap soelaas te bieden...zwaarder durfde ik niet gaan door de overvloedige (erg dure) bestickering.
M'n maatje (onze afdelingssvoorzitter notabene) had ik aan de velgen gezet...inspuiten met Meguiars wheelbrightener 1/4 verdund en borstelen maar :
mijn job (wegens slechts 1 dap beschikbaar) was....polijsten... en polijsten...en polijsten...jongens wat is daar veel staal in gebruikt:
Na die combi kwam de glans netjes terug :
de velgen werden na de poetsbeurt voorzien van een laagje Poorboys wheelsealant en de bandjes kregen een laagje gel van Meguiars :
die vieze deurhendels met veel krassen (vrouwelijke ambulanciers :-" ) zagen erna mits gebruik van oranje handpad met M105 heel wat beter uit :
Om het verhaal wat korter te maken...hier het verdere verloop van aanpak :
door de beperkte tijdsduur (en nu gaan er velen waarschijnlijk een beetje huiveren) ben ik met die zware combi M105 op oranje gefinished. Als vervolg is alles voorzien van een laagje glaze (dap met zwarte pad) (Poorboys white diamond) en is alles beschermd met een laagje EX sealant met carnauba van poorboys( dap met golden concorso pad)
De trims (ruim aanwezig) werden voorzien van een laagje natural look van poorboys.
nu wat na-foto's :
en tenslotte voor diegenen die graag weten hoe dat er binnenin uitziet (was natuurlijk al hygiënisch en netjes) :
Zo, dat was het dan weer...het was "one hell of a job" voor 1 dag en de perfectie is natuurlijk dan niet haalbaar...maar toonbaar vonden we hem wel.
Bedankt voor het lezen.
zoals vorige week reeds aangekondigd stond er vandaag een ziekenwagen op de planning. M'n vrouw en ik zijn beide vrijwilliger bij de lokale Rode Kruisafdeling. De vraag kwam van hen of ik de ambulance eens een beurtje wou geven. Zoiets kan ik natuurlijk niet weigeren. Ik heb zelf een hekel aan vuile voertuigen.
Eerst wat uitleg over het vehicle. Het is een Mercedes Sprinter uit 2008. Deze stond tot voor kort altijd buiten omdat er geen stalling voor was. Nu deze er is, is het de moeite om er iets aan te doen zodat hij er wat netter uitziet.
De lak was in een erg verwaarloosde staat...steeds gewassen in een self carwash met die beschikbare borstel daar
De witte kleur was grauw grijs en er waren overal zwarte strepen van aflopen van zeepresten...voor de rest swirls à volonté.
hier wat foto's hoe hij er vanmorgen bij stond...ze spreken voor zich:
Eerst een wasbeurt dus...wegens de grootte in een plaatselijke wasbox uitgevoerd...met een emmer gevuld met APC 1/4 en een washandschoen. We hadden ook een ladder bij om het dak te doen...hij is meer dan 3 m hoog!
Hij was al terug wat properder...maar de swirls en zwarte strepen bleven...
de velgen kregen we in de wasbox met die APC en agressieve zeep van daar niet mooier dan dit...niet goed genoeg voor mij:
plan van aanpak :
Toen we terug waren van de wasbeurt de gehele carrosserie gekleid met klei van Mothers en citrus bling 1/10 als glijmiddel...die klei was geen beetje vuil!
Na een testspot bleek enkel de combi van Meguiars M105 op oranje pad met de dap soelaas te bieden...zwaarder durfde ik niet gaan door de overvloedige (erg dure) bestickering.
M'n maatje (onze afdelingssvoorzitter notabene) had ik aan de velgen gezet...inspuiten met Meguiars wheelbrightener 1/4 verdund en borstelen maar :
mijn job (wegens slechts 1 dap beschikbaar) was....polijsten... en polijsten...en polijsten...jongens wat is daar veel staal in gebruikt:
Na die combi kwam de glans netjes terug :
de velgen werden na de poetsbeurt voorzien van een laagje Poorboys wheelsealant en de bandjes kregen een laagje gel van Meguiars :
die vieze deurhendels met veel krassen (vrouwelijke ambulanciers :-" ) zagen erna mits gebruik van oranje handpad met M105 heel wat beter uit :
Om het verhaal wat korter te maken...hier het verdere verloop van aanpak :
door de beperkte tijdsduur (en nu gaan er velen waarschijnlijk een beetje huiveren) ben ik met die zware combi M105 op oranje gefinished. Als vervolg is alles voorzien van een laagje glaze (dap met zwarte pad) (Poorboys white diamond) en is alles beschermd met een laagje EX sealant met carnauba van poorboys( dap met golden concorso pad)
De trims (ruim aanwezig) werden voorzien van een laagje natural look van poorboys.
nu wat na-foto's :
en tenslotte voor diegenen die graag weten hoe dat er binnenin uitziet (was natuurlijk al hygiënisch en netjes) :
Zo, dat was het dan weer...het was "one hell of a job" voor 1 dag en de perfectie is natuurlijk dan niet haalbaar...maar toonbaar vonden we hem wel.
Bedankt voor het lezen.