• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ambulance Rode Kruis Mercedes Sprinter 315CDI

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag vrienden,
zoals vorige week reeds aangekondigd stond er vandaag een ziekenwagen op de planning. M'n vrouw en ik zijn beide vrijwilliger bij de lokale Rode Kruisafdeling. De vraag kwam van hen of ik de ambulance eens een beurtje wou geven. Zoiets kan ik natuurlijk niet weigeren. Ik heb zelf een hekel aan vuile voertuigen.
Eerst wat uitleg over het vehicle. Het is een Mercedes Sprinter uit 2008. Deze stond tot voor kort altijd buiten omdat er geen stalling voor was. Nu deze er is, is het de moeite om er iets aan te doen zodat hij er wat netter uitziet.
De lak was in een erg verwaarloosde staat...steeds gewassen in een self carwash met die beschikbare borstel daar :'(
De witte kleur was grauw grijs en er waren overal zwarte strepen van aflopen van zeepresten...voor de rest swirls à volonté.
hier wat foto's hoe hij er vanmorgen bij stond...ze spreken voor zich:

IMG_2591.webp

IMG_2587.webp

IMG_2589.webp

IMG_2590.webp

IMG_2599.webp

Eerst een wasbeurt dus...wegens de grootte in een plaatselijke wasbox uitgevoerd...met een emmer gevuld met APC 1/4 en een washandschoen. We hadden ook een ladder bij om het dak te doen...hij is meer dan 3 m hoog!

IMG_0022.webp

Hij was al terug wat properder...maar de swirls en zwarte strepen bleven...

IMG_2603.webp

de velgen kregen we in de wasbox met die APC en agressieve zeep van daar niet mooier dan dit...niet goed genoeg voor mij:

IMG_2606.webp

plan van aanpak :
Toen we terug waren van de wasbeurt de gehele carrosserie gekleid met klei van Mothers en citrus bling 1/10 als glijmiddel...die klei was geen beetje vuil!
Na een testspot bleek enkel de combi van Meguiars M105 op oranje pad met de dap soelaas te bieden...zwaarder durfde ik niet gaan door de overvloedige (erg dure) bestickering.
M'n maatje (onze afdelingssvoorzitter notabene) had ik aan de velgen gezet...inspuiten met Meguiars wheelbrightener 1/4 verdund en borstelen maar :

IMG_2632.webp

mijn job (wegens slechts 1 dap beschikbaar) was....polijsten... en polijsten...en polijsten...jongens wat is daar veel staal in gebruikt:

IMG_2620.webp

Na die combi kwam de glans netjes terug :

IMG_2608.webp

de velgen werden na de poetsbeurt voorzien van een laagje Poorboys wheelsealant en de bandjes kregen een laagje gel van Meguiars :

IMG_2636.webp

die vieze deurhendels met veel krassen (vrouwelijke ambulanciers :-" ) zagen erna mits gebruik van oranje handpad met M105 heel wat beter uit :

IMG_2624.webp

Om het verhaal wat korter te maken...hier het verdere verloop van aanpak :

door de beperkte tijdsduur (en nu gaan er velen waarschijnlijk een beetje huiveren) ben ik met die zware combi M105 op oranje gefinished. Als vervolg is alles voorzien van een laagje glaze (dap met zwarte pad) (Poorboys white diamond) en is alles beschermd met een laagje EX sealant met carnauba van poorboys( dap met golden concorso pad)
De trims (ruim aanwezig) werden voorzien van een laagje natural look van poorboys.

nu wat na-foto's :

IMG_2626.webp

IMG_2629.webp

IMG_2655.webp

IMG_2657.webp

IMG_2658.webp
IMG_2661.webp

IMG_2671.webp

en tenslotte voor diegenen die graag weten hoe dat er binnenin uitziet (was natuurlijk al hygiënisch en netjes) :

IMG_2666.webp

Zo, dat was het dan weer...het was "one hell of a job" voor 1 dag en de perfectie is natuurlijk dan niet haalbaar...maar toonbaar vonden we hem wel.

Bedankt voor het lezen.

Moet wel een hele "eer" zijn om in deze vervoerd te worden .
Kon je achteraf niet "veinzen" dat je flauw viel oid , dan was je wel het eerste slachtoffer :lol

Knap gedaan hoor ! :-)^

@grandscenicman : als Rode Kruisvrijwilliger wil je vooral anderen helpen en niet zelf slachtoffer zijn...maar wees gerust ik heb daar al genoeg achterin mogen zitten :ja

Grapje moet kunnen natuurlijk , ik heb jullie trouwens wel gesteund met de "stickeractie" hoor .

( natuurlijk niet meer naar de stickers omgekeken en mijn kansen om een auto te winnen verspeeld.....wat eigenlijk wel ideaal was geweest om voor m'n deur te posteren , moest ik geen plekje meer zoeken rofl )

Goed gedaan! - mede RK vrijwilliger.

Alleen Nat Look voor de trims is die niet alleen voor interieur gebruik?

corsawim;331525 zei:
... (en nu gaan er velen waarschijnlijk een beetje huiveren) ... .

Helemaal niets mis mee gezien de omvang / tijd verhouding
In dit soort gevallen kan je de volgende keer weer een stapje verder gaan
In een keer perfect moet je bij zo'n grote klus naar mijn mening niet willen

@grandscenicman: kom naar het Sfinksfestival eind juli in Boechout en je kan er mee vervoerd worden...die doet daar het gehele festival dienst :-"

Sfinksfestival?

Laatst bewerkt door een moderator:
Respect hoor om zo'n grote bus onder handen te nemen! Gezien de tijd en het oppervlak is het niet gek dat je bent gestopt na oranje +105. De ambulance staat er in ieder geval weer prachtig bij!! :cool

Iedereen bedankt voor de commentaren :ja

@Inge : ook vrijwilliger bij het RK? da's tof:-)^ Wat de natural Look betreft; die kan ook dienen voor exterieur trims...ik prefereer deze echter ook voor het interieur. reden van gebruik : Ik was m'n busje trimdetailer (ook van poorboys) vergeten:(

@Redmist : inderdaad soms moet je kiezen voor het best haalbare op korte tijd en niet altijd voor het uiterst haalbare. Ik blijf toch een enorme liefhebber van die M105...zelfs met die combo finished die behoorlijk. Normaal ga ik er nog eens achter met M205 op witte pad. Toch had ik hier al mooie reflecties (vind ik zelf toch...) Ik schrok trouwens van de hardheid van die witte lak...knetterhard was die. De stickers lieten zich trouwens ook moeilijk corrigeren...ik durfde trouwens niet te lang op deze doorwerken...erdoor gaan zou erg geweest zijn.

Ah, dat wist ik niet. Maar ja je moet wat als je de trim revive vergeet. :-)

Al een jaartje of 15 vrijwilliger.

inge;331554 zei:
Ah, dat wist ik niet. Maar ja je moet wat als je de trim revive vergeet. :-)

Al een jaartje of 15 vrijwilliger.

Da's leuk, m'n vrouw en ik ongeveer 13 jaar vermoed ik. Ik ben trouwens wel benieuwd wat de verschillen in werking zijn tussen RK-Nederland en RK Vlaanderen. De hoofdoelstellingen zijn natuurlijk dezelfde...helpen waar je kan!

Die ziet er weer super uit!

Je hebt heel veel resultaat geboekt in de korte tijd dat je hebt gehad. Respect :-)^