• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

andere wax gezocht (dodo blue velvet)

r-astra-g

Detailing rookie
28 dec 2015
12
5
34
beste ,

Recent (4 weken terug) heb ik mijn auto compleet aangepakt.
O.a gepolijst in 2 stappen, poorboys blackhole erop.
Hierna 2 keer in de dodo blue velvet gezet.
Glans en kleur van de lak was opzich prima.
Standtijd vind ik wel iets kort.
Ik begin nu toch te zien dat bepaalde delen niet meer lekker beschermd zijn.

Op mijn vorige auto (zilver metallic) gebruikte ik de collinite 845
Deze deed wel beter zijn werk.

Op mijn huidige donkerblauwe auto vind ik de glans wat tegen vallen
Daarom gekozen voor de blue velvet. wat overigens heerlijk verwerkt.

Ik zit nu te twijfelen om de purple haze aan te schaffen. Ik lees veel dat deze wax een beter resultaat geeft en lange standtijd.

Wat voor andere optie heb ik nog meer?

Ik wil graag een mooie diepe glans, en lange standtijd.
opel astra g donker blauw metallic. (donkerste blauw geleverd op de astra)

bijgevoegd foto van de astra. Deze foto laat mijn astra zien toen ik hem net 2 dagen had, en ermee op vakantie was:p dus nog niet eens gewassen toen

Bijlagen

• DSC_0128.webp
    DSC_0128.webp
    284,7 KB · Weergaven: 235
Hey Hallo,

Ik heb zelf ook een donkerblauwe auto en heb tot nu toe eigenlijk maar 3 verschillende waxen gebruikt. Ik begon met de .845, probeerde toen de 476S voor de wintermaanden en heb ooit eens de DDJ Purple Haze geprobeerd omdat deze op donkere kleuren wat meer warmte zou geven.
Tijdens een ''test'' bracht ik de Purple Haze aan (sample potje) op mijn kofferklep. Ik merkte van de beloofde wetlook weinig tot niks, maar vond bij nader inzien de glans wél anders. Deze was minder scherp als de rest van de auto die nog in de .845 stond.

Achteraf besefte ik pas dat er ook nog een PRO versie is van deze wax en die zal hoogstwaarschijnlijk beter zijn werk doen.

Een ander alternatief die mij is bijgebleven is de Collinite 915. Deze bevat ook wat meer oliën als zijn collega's en doet qua standtijd ook behoorlijk goed zijn ding. (Als ik de VELE ervaringen op het forum mag geloven)

Ik heb nog ergens een foto van de ''test''. Ik zal effe koekeloeren.

Greetz

Ik kon zo even snel een foto vinden van mijn eerste gebruik van de Collinite 476S. (Glans/Beading/Sheeting)

20151217_154352.webp

En de foto waar ik de eerste keer Purple Haze (Non-PRO) aanbracht. Je kan zien dat de kofferklep wat warmer is van glans als het zijpaneel.

20150809_153514.webp

Greetz

De keuze is reuze. Er bestaan duizenden waxen. Dus je hebt veel opties, heel veel opties. Wax is persoonlijk.

Je zou de DDJ kunnen overwegen. Dan wel de Pro als je een wat langere standtijd wilt. of Soft99 Fusso coat dark in jou geval. Veel gebruikt hier is ook de Poorboys wax. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met Purple Haze Pro zijn heel goed. Blijft lang zitten, is makkelijk te verwerken ondanks dat het een hybrid is. Geeft ook wel een mooie glans
IMG_20160123_130000.webp

@Istnogferarie vind jij hybride waxen moeilijk aanbrengen dan? Ik heb niet zo gauw moeite met een wax maar juist die hybride varianten zijn juist extra makkelijk aanbrengen. Ddj pro waxen hard/soft of Monello Ibrido zijn echt easy. Een showwax met een hoog carnauba gehalte of olierijke ingrediënten kan weleens wat minder makkelijk gaan vind ik zelf maar dat verschild van merk tot merk.

@Ric325i Ik ben altijd de vloeibare waxen zoals Turtle Wax gewend. Dan is vaste wax een hele andere manier van verwerken. De enige andere hybride wax die ik gebruikt heb is de Basics of Bling Protection Wax. Deze is toch wat lastiger dan de Purple Haze Pro. Maar goed om te weten dan hybrides dus makkelijk gaan. Ik wilde Dodo Juice Hybrid Wax aanschaffen maar nu ben ik zeker om

De truc is om een zo dun mogelijk laagje aan te brengen, swipetest en op tijd verwijderen.
Ikzelf haal de pad 1 keer door de pot en begin nooit bij een naad van een plaat deel maar werk daar naar toe . Gewoon doorsmeren tot de pad slecht wax af begint te geven en dan pas nieuwe Wax uit de pot halen.
Werk paneel voor paneel af en dan loop je weinig risico dat de wax moeilijk afneemt.
Bij een zachtere wax pak je snellet te veel wax op je pad dan een hardere wax let daar op.

bedankt voor alle reacties.
afgelopen weken erg druk gehad.
ga morgen even de reacties terug lezen en feedback geven.

heb de 845 tussentijds aangebracht vorig weekend.
deze gaf duidelijk een hogere glans af dan de dodo blue velvet.
En zoals al aan gegeven, ook bij mij was de kleur bij de 845 minder warm dan bij de blue velvet.

ben nu benieuwd naar de standtijd.
al zat dit door omstandigheden gelijkwaardig uitvallen.
rijdt momenteel veel langs wegwerkzaamheden. dus vieze zandwegen. wordt de waxlaag ook niet veel beter van natuurlijk

4 weken standtijd voor de Blue Velvet ?

Ik heb het vermoeden dat er dan wellicht in je was of stappenplan wat misgaat ? De Blue Velvet heb ik al op veel auto's waaronder de Kadett gebruikt en die blijven gewoon 2 tot 3 maanden zitten ?

Misschien is de PB Natty blue is iets jou? schijnt een speciale, diepere glans toe te voegen aan blauwe/zwarte auto's. Standtijd is iets minder dan de .845. Maar een mooie glans.

is dat de reflectie van een vliegtuig of een dikke kras op je motorkap? ik hoop het eerste....... Mooi resultaat overigens met de Natty blue

Ik heb zojuist de Collinite 915 ''MarkDeEleganteGans'' gesponsord gekregen van @Zluytr. Deze wil ik aankomende zomer gaan gebruiken na een volledige polijstbeurt. Ik heb hoge verwachtingen. :P

Greetz