• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goeiedag

Bankstel

Detailing rookie
18 apr 2023
3
18
22
Goeiedag allemaal,

Na een vrij lange tijd hier rond te hebben gesnuffeld heb ik toch maar een account aangemaakt en stel ik mij bij deze voor. Ik ben Kees en ik ben 21 jaar. Al van jongs af aan vind ik het leuk om met auto's bezig te zijn, maar het het wassen of detailen heb ik eigenlijk nooit echt gedaan met mijn eigen auto's. In de zomer van 2021 heb ik mijn van jongs af aan betaalbare droomauto gekocht, dus hier wou ik vorig jaar verandering in brengen.

Vorig jaar heb ik in korte tijd 2 grote bestellingen geplaatst bij Carclean en heb ik ook een hogedrukreiniger gekocht. Alleen merkte ik na de eerste wasbeurt al dat het resultaat eigenlijk best tegenviel. Na het wassen bleef de lak vrij dof en voelde het ook vrij ruw aan. Ook werkte het drogen met de droogdoek niet echt super. Ik vermoed dus dat de auto een keer gepolijst moet worden. Aangezien de lak i.c.m. de uitvoering van mijn auto ontzettend zeldzaam is laat ik dat in ieder geval de eerste keer liever door een professional doen.

Even een lijstje wat ik momenteel qua spullen heb:

Hogedrukreiniger
Nilfisk Core 140-8 In-Hand PowerControl

Lancia 2.0 met 5L Artico Magico foam

Shampoo
1L Dodo Juice Born to be Mild
400ml Gyeon Q²M Bathe

2x 19L emmers met Gritguards

Washmitts
Gyeon Q²M Smoothie Wash Mitt
Monello Thick Mitt
Ik had ook een Monello Wash Mitt, maar die heeft een collega gestolen

Spraycoating/sealant
500ml Gyeon Q²M Wetcoat
Turtle Wax Hybrid Sealant Wax

1,5L Monello Non-Ferro Spray

400ml Gyeon Q² Tire
Poorboys World Bold N Bright Gel sample

Doeken
Gyeon Q²M Silk Dryer XL
3x Monello Peluche Verde
Piccolo Nero
Dodo Juice Mint Merkin Absorbent Glass Cloth

1L Gyeon Q²M Glass

Borstels
Carclean EZ Detail Mini Brush
Carclean Premium Tire Brush
2x Dope Fibers Detail Brush Dope 32mm
Dope Fibers Detail Brush Dope 19mm

303 Aerospace Protectant

Zoals jullie kunnen zien was het een aardige bestelling voor de eerste wasbeurt. Het opbergen en meenemen van de spullen is best een fors karwei en doe ik voor nu in een paar grote plastic bakken. Binnenkort wil ik nog een bestelling doen met o.a. Brake Buster, Gtechniq C4 Trim Restorer, een paar tapkraantjes en een paste wax. Voor de paste wax zit ik te denken aan de Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic + Graphene Paste Wax Kit, daar heb ik goede dingen over gezien op YouTube. Ook ben ik nog op zoek naar een goede APC en een paar spullen om het alcantara/leren interieur goed te onderhouden. Verder wil ik ook nog eens de motorruimte aanpakken, maar daar ben ik wel vrij huiverig voor. Aangezien het een vrij oude auto is ligt vrijwel alles bloot. Nieuwere auto's hebben bijna overal plastic kappen over zitten.

Aangezien deze voorstel ronde nu wel heel lang wordt ga ik er maar een eind aan breien. Hieronder nog een (oude) foto van de auto. Voor de geïnteresseerden, de kleur van de lak is Mauritius Bleu wat een metallic blauwe lak is (al is dat niet echt te zien op de foto).

Kees

106 cc.jpg
 
Welkom Kees! Je hebt qua materiaal je al goed ingelezen. Ik zal zeggen, lees vooral lekker verder op het forum en stel je vragen waar je geen antwoord op kan vinden.
 
Ik zie mensen hun motor ruimte in foamen enz en dat gaat heel vaak goed maar zelf ben ik daar geen fan van. Ik zou met een normale verhouding APC (bv megs 1:10) en een oude kwast de plastic delen lokaal inborstelen en afnemen met een oude doek zo heb je zelf de regie waar het vocht terecht komt en uiteindelijk zal het resultaat echt wel netjes zijn. Hardnekkig vuil kun je altijd nog een keer met een zwaardere verhouding APC te grazen nemen.
EDA47594-E1C8-40B5-9701-90DE22996617.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: RobertK
Welkom Kees! Zo te lezen is je auto vooral toe aan een goede reiniging. Chemisch én mechanisch. Ontijzeren, kleien, paint cleaner / polijsten. Kijk de video van CarClean eens over het echt goed schoon krijgen van je auto.

Leuk ding en een mooie kleur, gaat met de tips en spullen van hier alleen maar beter worden!
 
  • Leuk
Reactions: RobertK
Welkom Kees! Zo te lezen is je auto vooral toe aan een goede reiniging. Chemisch én mechanisch. Ontijzeren, kleien, paint cleaner / polijsten. Kijk de video van CarClean eens over het echt goed schoon krijgen van je auto.

Leuk ding en een mooie kleur, gaat met de tips en spullen van hier alleen maar beter worden!
Helemaal mee eens!
 
Gewoon direct ballsdeep in de detailing verslaving gedoken. Zo te lezen heb je je al zeker goed ingelezen. Veel succes
 
Dank voor alle reacties allemaal. Kleine update, omdat er nog maar 1 paste wax op voorraad was heb ik gister snel de volgende bestelling geplaatst. Bestelling betreft Brake Buster, C4 Trim Restorer, de tapkraantjes, Valet Pro Citrus Pre Wash (ik had gelezen dat je die ook kan gebruiken om de motorruimte schoon te maken) en natuurlijk de paste wax die echt ontzettend lekker ruikt. Ook heb ik nog Disco Duo applicator pads erbij gekregen. Geen idee waar je die voor kunt gebruiken, maar toch altijd leuk om erbij te krijgen. Verder ben ik na de bestelling erachter gekomen dat ook mijn bandenborstel is ontvreemd. Aangezien ik maandag toevallig toch langs Berkel en Rodenrijs rij ga ik maandag wel even langs de showroom om die nog even te halen. Dure hobby zeg.