• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Angelwax

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.825
158
Peer
Hey iedereen,

Ik ben sinds kort aan het zoeken naar enkele potentiële nieuwe producten, van foam tot bandendressing tot interieurreiniger.
Intussen ben ik tot het besef gekomen dat er niet zoiets bestaat als dé beste en heeft ieder merk wel een beter en/of slechter product in hun gamma. Al wou ik toch graag zoveel mogelijk gebruiken van 1 merk, te danken aan mijn autistisch trekje...

Zo kwam ik uit bij de producten van Angelwax, ik vind er helaas niet heel veel reviews of video's van terug (ligt dit aan de marketing, zetten zij minder in op reclame?). De layout vind ik redelijk strak en classy, het heeft wat vind ik persoonlijk. Maar zijn de producten ook kwalitatief?

Heeft iemand ervaring(en) met dit merk, zo ja met welke en kan je er een woordje uitleg bij geven aub? Eventueel andere voorstellen of tips, ik hoor het graag!
 
Ik gebruik wel eens wax van hun, de guardian en desirable. Persoonlijk vind ik ze niet zo fijn werken. Je moet ze echt dun aanbrengen en snel afnemen. Maar die desirable geeft wel een mooi resultaat en het water vliegt er zo vanaf. Opzich is de guardian ook niet slecht van resultaat. Als de potjes leeg zijn ga ik toch opzoek naar een ander merk.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Angelwax wordt niet door Carclean verkocht dat is denk ik 1 van de redenen dat het merk hier niet zoveel langskomt.
Een deel van de range spreekt mij aan en een ander deel niet.
-Angelwax Enigma = momenteel 1 van mijn favo waxen ,easy on easy off ,mooi hydrofobisch gedrag en het vuil lijkt amper te hechten echt en mooie ceramische wax wat mij betreft.
-Angelwax fith element =Ook een easy on easy of wax (iets olieachtiger dan Enigma) met mooie glans.
-Angelwax vision = een ruitenreiniger met een ammoniak achtige geur wat jammer is maar qua werking gewoon goed.
-Clarity= ruitenwisservloeistof prima spul verder .
-Angelwax foam= nou heb ik al niks met foamen en ook niet echt met bv wax waar een overdreven tropisch geladen luchtje aan zit maar deze foam stinkt gewoon en dat hoeft nou ook weer niet van mij. Werking = oke verder.
Ik ben zelf niet iemand die van 1 merk alles wil hebben maar probeer een beetje de “toppers” van een merk eruit te pikken. Voor mij is een deel van de hobby ook om nieuwe producten uit te proberen.
Aanraders:
-Gyeon tyre ,Gyeon/nanolex interieurreiniger en monello foam
 
Laatst bewerkt:
Angelwax Vision is gewoon te dure ammonia en totaal niet prettig om mee te werken.
Angelwax Shampoo ruikt en is prima, de geur van AngelWash is wat minder, de QED en QED ceramic zijn beide prima. De vinyl&plastic restorer weet ik even niet goed meer, ik dacht gewoon ok maar binnenkort maar weer eens gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Angelwax Vision is in mijn optiek niet de beste ruitenreiniger maar ook niet de slechtste ,als niet snel genoeg afneemt kan ie wat stroef aanvoelen maar ik heb geen last van strepen bv.
Ik vind de Monello en Gyeon (favo) ruitenreinigers beter qua verwerking bv.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Hoi Andy,

AngelWax is een relatief klein bedrijf waarbij marketing niet heel hoog op de uitgavelijst staat. Daarom dat je er waarschijnlijk niet zoveel van hoort of ziet.
Ik gebruik nu inmiddels iets meer dan een jaar (een deel) van hun spullen.

Ik ben erg tevreden over hun waxen. Makkelijk aan te brengen en af te nemen. Zoals reeds vermeld hoef (moet) je ze niet te lang in laten trekken. Enkele minuutjes is genoeg.
De Desirable vind ik dan nog de lastigste. 5th element en enigma zijn heel makkelijk en super resultaat.

Persoonlijk vind ik de AnGEL een fijne interieur dressing met een prima geur. Als je hem aanbrengt en laat is het iets meer glans (niet zo erg als CG VRP), maar je kan hem ook nog even afnemen en dan is hij netjes zijdeglans.

Stripped ease vind ik fijner dan Gyeon Prep, maar dat is persoonlijk. Stripped ease vervliegd wat sneller.

Corona is je vriend als je de trim wil herstellen, of een sealant aan wil brengen op je lak. Vind het erg fijn en goed spul.

Absolution is niet heel bijzonder. Dit werkt niet beter of slechter dan andere stoffen reinigers.

In mijn opties DÉ raamcoating is H2GO van AngelWax. Dun aanbrengen, op laten drogen en afnemen. Vervolgens 3 maanden geen ruitenwisser hoeven gebruiken .

Vision is even wennen, zowel qua geur als werking, maar eenmaal onder de knie werkt het perfect.

Verder werken hun producten niet beter of anders dan andere (goedkopere) merken.
Het is een goed, fijn merk, maar her en der een best prijskaartje.
Voordeel is dat ze geen 100 producten voor 1 doel hebben (zoals bijv. Chemical Guys). Daar zijn ze niet alleen in, dat snap ik.
Het hangt een beetje van je budget af.

Greetz
Sven
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Dank je Sven voor jouw duidelijke en uitgebreide uitleg, was aangenaam om even door te nemen. Dit apprecieer ik!

H2GO is precies wel heel goed spul, heb nooit eerder een coating aangebracht, laat staan een ruitencoating, misschien toch maar eens overwegen.
 
Ik heb enkel ervaring met Angelwax Vision, 5L voor een oké prijs ingekocht omdat Obsessed Garage dit verkoopt alszijnde de Sloophamer onder de ruitenreiniging; Spray & Wipe en klaar is kees i.c.m. een goede waffle weave of twist-loop MF doek.

Dat doet het inderdaad heel aardig, maar misschien had ik er wel wat meer van verwacht. Ik verwachtte denk ik een soort Cheat-Code voor ruitenreiniging en dat is het ook weer niet, sommige smeren moet je een paar keer overheen. Naar mijn mening gewoon een goede ruitenreiniger voor binnen & buiten, die in principe mooi streeploos en smeerloos opdroogt, ondanks dat hij veel power heeft. Autoglanz Moonshine wil ik hierna wel eens proberen!

Ruikt inderdaad heel erg naar ammonia, maar dat wordt niet genoemd in de SDS, enkel Ethanol. Mogelijk dat Ethanol tegenwoordig ook naar Ammonia ruikt? Schijnt namelijk te stinken sinds Corona. Geur blijft i.i.g. niet hangen in interieur.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik had ook last van datzelfde autistisch trekje ;) , (had zowat alles van ValetPro), maar toch zijn de meeste produkten nu toch vervangen door andere die toch net iets beter of zuiniger werken. Zo is mijn assortiment een allegaartje geworden van Autobrite, Nanolex, Carpro, Optimum, ValetPro, Bilt Hamber, zelfs Turtle Wax :p
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Dank je Sven voor jouw duidelijke en uitgebreide uitleg, was aangenaam om even door te nemen. Dit apprecieer ik!

H2GO is precies wel heel goed spul, heb nooit eerder een coating aangebracht, laat staan een ruitencoating, misschien toch maar eens overwegen.
Ook een aanrader en super makkelijk te verwerken imo een betere optie (duurzamer) dan Angelwax H2go
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
@Ric325i die wil ik wel eens testen (heb enkele maanden terug de H2go gekocht en ook al aangebracht op mijn auto), standtijd is inderdaad niet bepaald lang. Weekje of 2 en er was niks meer van te zien, op de zijruiten bleef het wel wat langer.

Bedankt voor de aanrader!
 
@AndyVR ,ik heb 2 flesjes staan maar dat spul is best zuinig in gebruik. Omdat ik een coupe rij heb ik geen achterruitenwisser dus heb ook een keer mijn achterruit behandeld maar zonder rijwind is het effect daar wel minder. Had je dichter in de buurt gezeten was je welkom om te komen smeren maar de afstand maakt dat niet zo praktisch denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Heel vriendelijk van u, dat apprecieer ik.

H2go lijkt mij ook wel erg zuinig te zijn, na gebruik op alle ruiten leek er amper iets uit het flesje te zijn. Maar dat is voor mij geen reden om tussendoor wat anders te testen.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i