• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Anti-roest op chromen bumper verwijderen

Simmke

Detailing guru
Tester of Bling
29 mrt 2016
423
153
Hoorn
Hallo allen,

Sinds eergisteren staat eindelijk mijn Citroën DS thuis in de garage.
Bij een uitgebreide ronde om te inventariseren at allemaal gedetailed moet worden kwam ik het volgende tegen:

2016-11-09 18.19.58.jpg


Bij het herstellen van de kofferbakdrempel (+- 20 jaar geleden) is nogal slordig omgegaan met anti-roest coating/verf. Deze is helaas ook op een aantal plekken op de chromen achterbumper beland (2-3 plekken ter grootte van een 2€ munt). Hoe kan ik dit het makkelijkst verwijderen zonder de bumper te beschadigen?

Zal kleien hiervoor voldoende zijn? Misschien Prof Polish? Of toch wat anders?

Alvast bedankt!
 
Ik zie dat Blade precies hetzelfde voorstelt als wat ik dacht, ondertussen al resultaat behaald? Eventueel kun je keukenpapier of dunne doek (bijv. stuk oud laken) in oplosmiddel drenken en op de plekken leggen: dan verdampt het niet zo snel, en krijgt het de kans om in het anti-roest middel te trekken zodat het goed zacht wordt, en zonodig een aantal keren herhalen.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Heren,

Bedankt voor alle reacties. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om een poging te wagen. Als ik resultaat heb laat ik het weten ;)
 
Eindelijk de tijd gehad om het eens te proberen. Met thinner op een stukje keukenpapier kwam er een beetje anti-roest los.
Na 5-10min laten weken kwam al de rest er ook af :)

Bedankt voor de tips ;)