• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Antiregenmiddel bestand tegen glasscleaner?

TW Rain Repellent is bestand tegen DJ Clearly Menthol.
TW RR moet alleen wel eerst een paar dagen hebben kunnen uitdampen na het aanbrengen voordat je er met DJ CM overheen gaat.

Hoe schoner het raam (coating) hoe beter de werking van afglijen

Die van Nanolex is zeker bestand tegen glasreinigers (Dodo, Meg's, Nanolex). De Nanolex Glass Sealant zit bij mij nu ruim anderhalf jaar op de ruiten (voorruit is 4 maanden geleden nog een keer behandeld). Ik gebruik vrijwel altijd na het wassen een ruitenreiniger en ik dat heeft voor zover ik weet geen effect gehad op de werking. Sinds kort heb ik ook de Turtle Wax Rain Clear en die is wat minder duurzaam, zo lijkt het.

Bij Nanolex Ultra staat het zelfs specifiek vermeld dat oplosmiddelen en alcohol geen effect hebben op de coating (mits juist aangebracht en uitgehard).
Dodo Juice coating heeft er ook geen tot weinig last van.
Clearvue heb ik gehad, makkelijk product qua aanbrengen maar standtijd poep. En dus ook niet geweldig bestand tegen glasscleaner...

Veel glasscleaners -en zeker Clearly Menthol- bevatten alcohol/IPA. Coatings zullen daar in de regel wel tegen kunnen (wat Ivo al aangeeft heeft Nanolex dat zelfs op de verpakking staan). Ik verwacht dat andere producten er minder goed tegen zullen kunnen.

• Leuk
Reacties: ivo's