• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

apc als ruitenwisservloeistof

vectraroels

Detailing rookie
22 jul 2010
174
0
Hey mensen,

ik zat met een idee in mijn koppie.
zou het mogelijk zijn om apc 1:20 als ruitenwisservloeistof te gebruiken?
Je ruiten worden er normaal ook onwijs goed schoon van.
Alleen vrees ik een beetje voor de slangetjes die naar de motorkap lopen.
wat denken jullie?

Je hoeft niet bang te zijn voor de slangen waar het APC doorheen gaat; de meeste APC is biologisch afbreekbaar en dus niet chemisch agressief. Maar zal idd mogelijk funest voor je waxlaag zijn.

Daar is het niet voor bedoeld, het ontvet en reinigt, het verwijderd dus je waxlaag, tevens is het niet vorstbestendig en schuimt het. Need I say more? ;) Tevens zal het blijven sheeting bij het sproeiren denk ik. In normale ruitensproeiervloeistof zit alcohol waardoor de vloeistof snel verdampt (en daardoor ook vorstbestendig is)

Met die kronkel is niks mis, maar lees ipv de APC even de Glass Cleaner Concentrate met een scheutje IPA en je hebt een perfect brouwseltje voor in je tank, vorstbestendig.

Maar euh.... dan nog heb ik zoiets van: is het goedkoper/beter dan de speciaal daarvoor bedoelde kant en klare ruitensproeiervloeistof? :weetniet Of is het gewoon onder het mom van: gewoon omdat het kan? :-"

stimpy68 zei:
Daar is het niet voor bedoeld, het ontvet en reinigt, het verwijderd dus je waxlaag, tevens is het niet vorstbestendig en schuimt het. Need I say more? ;) Tevens zal het blijven sheeting bij het sproeiren denk ik.

vlgens Tim toch wel......:-"

Volgens de meester zelf zou het juist goed moeten kunnen;
https://forum.Carclean.com/cc_postst831/Mengverhoudingen-Poorboys-World-Biodegradeable-APC.aspx

Grappig detail, misschien het vermelden waard; Tijdens de afgelopen vorstperiode stonden er in mijn schuur nog twee sprayers; één met water en de ander met PB APC 1:100. Die met water bevroor regelmatig totaal. De sprayer met de APC 1:100 heb ik niet één keer ook maar het dunste laagje ijs op gezien.

Er wordt hier gesproken over een APC, er wordt geen merk genoemd, Tim heeft het in dat topic over specifiek de Poorboy's APC ;) We hebben ook APC's van andere merken

:-" thx heren
Maar heb nog liters kant en klare staan.maar wel iets om te onthouden dus....en stimpy e apc+schuimd zo goed als niet hoor

zuidwest10 zei:
:-" thx heren
Maar heb nog liters kant en klare staan.maar wel iets om te onthouden dus....en stimpy e apc+schuimd zo goed als niet hoor

I know, heb 'm zelf ook voor gebruik in de extractor :ja
Maar dan nog, ik ga geen APC van welk merk/soort dan ook in mijn ruitensproeier reservoir doen, ik hou het wel bij de kant en klare variant, minder moeite, gewoon in kieperen, klaar! :)_[]

@Lexusfrek: als ik alle posts hier op het forum uit mijn hoofd zou kennen, dan had ik de vraag eerder gesteld over welke APC hebben we het? ;)

euch adrie, dat ik een v(f)rek ben zeggen mijn kinderen al ;)

Dat verlangt ook niemand van je Adrie, wie kent ze wel allemaal....weinig tot niemand denk ik....

Las toevallig pas een wat ouder Duits Autopflege-boek waarin opviel dat zij vaak ruitenwisservloeistof gebruiken voor reinigingswerkzaamheden waarbij wij nu APC gebruiken. 8-())

Hartelijke groet,
Kees.

ja ruitwisservloeistof moet als voornaamste eigenschappen ontvetten en reinigen hebben dus dat is eigenlijk ook hetgeen we verwachten van een apc, eenige opmerking wel dat de apcs die wij gebruiken getest en goedgekeurd zijn voor auto gebeuren, dus eigenlijk lak vriendelijk zijn, anders gebruikte we met zen allen dreft wat nog steeds zonder overdrijven de super ontvetter blijft(buiten de categorie white spirit etc)