Afgelopen weekend heb ik het interieur van mijn Auris aangepakt.
Hiervoor heb ik de volgende stappen doorlopen:
Qua kunstofdelen ben ik erg tevreden met de look. Het is net een tintje donkerder geworden en heel licht glimmend. Ik kreeg weer het nieuw gevoel
Het leer (stuur en driekwart van stoel/bank is leer) is voor mij net iets te glimmend geworden (maar op zich nog wel acceptabel).
Alleen het kunststof en leer voelt vrij glad aan. Beetje het gevoel alsof er iemand met teflon of silicone spray gespoten heeft.
Voor het dashboard is dit wel acceptabel, maar voor het stuur en stoelen is dit net te glad. Dus ik denk dat ik deze weer opnieuw ga reinigen en een ander product toepassen.
Dus heb nog een paar vraagjes na deze ervaring:
. Helaas te fanatiek begonnen, dus geen before foto's.
Hiervoor heb ik de volgende stappen doorlopen:
- Stofzuigen
- Kunststof en leer gereinigd met Monello Matte Opaco.
- Afnemen met natte microvezeldoek. (elke keer uitspoelen in emmer met schoon water).
- Drogen met schone microvezeldoek.
- Insmeren met Poorboys Natural Look
- Afnemen met schone microvezeldoek.
Qua kunstofdelen ben ik erg tevreden met de look. Het is net een tintje donkerder geworden en heel licht glimmend. Ik kreeg weer het nieuw gevoel
Het leer (stuur en driekwart van stoel/bank is leer) is voor mij net iets te glimmend geworden (maar op zich nog wel acceptabel).
Alleen het kunststof en leer voelt vrij glad aan. Beetje het gevoel alsof er iemand met teflon of silicone spray gespoten heeft.
Voor het dashboard is dit wel acceptabel, maar voor het stuur en stoelen is dit net te glad. Dus ik denk dat ik deze weer opnieuw ga reinigen en een ander product toepassen.
Dus heb nog een paar vraagjes na deze ervaring:
- Klopt het dat de PB natural look iets glad aan voelt, of heb ik misschien wat verkeerd gedaan? Ik heb geprobeerd om zo weinig mogelijk product te gebruiken.
- Voor het leer wil ik de Gliptone Liquid Leather Conditioner gaan toepassen. Is het dan noodzakelijk om ook hun leather cleaner toe te passen, of is de Matte Opaco net zo goed toepasbaar?
- Ik heb ook nog een klein flesje Nanolex Textile and Leather Sealant liggen. Zou ik die ook kunnen toepassen ipv de bovenstaande Gliptone conditioner?
- Over een tijdje zal de auto wel weer stoffig en vies zijn van binnen. Alleen heb ik geen zin/tijd om elke keer een uitgebreide ronde te maken.
Hoe kan ik het interieur dan het beste afnemen? Zelf zat ik te denken aan een microvezeldoek met Monello Perfetto Detailer sprayMonello Quick Detailer(edit naar aanleiding van opmerking van @Quantoxx ) of Meguiars APC.
Er zitten bijna nooit kinderen in de auto en hij wordt ook niet als restaurant voor de mac-drive gebruikt, dus heel erg vuil zal het normaal gesproken niet zijn.
Laatst bewerkt: