• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC mengen zonder eventuele schade te veroorzaken op lak

Juize99

Detailing rookie
1 aug 2014
1
0
Ik heb een zwarte Polo uit 2013... Ik vind het vooral erg van belang dat de binnenkant schoon en mooi blijf, dit onderhoud ik dan ook goed.
De buitenkant vind ik minder belangrijk (rij erg veel, dweilen met de kraan open), maar wil wel voorkomen dat muggen en vogelpoep in de lak branden.
Om die reden spoel ik mijn auto dan ook 2 a 3 keer per week even af met de hogedrukreiniger bij één van de welbekende boxen.

Voor het interieur heb ik genoeg spul, waaronder Poorboys APC.
All purpose cleaner dus; nu wil ik hier de bumper/voorruit mee insprayen voordat ik de auto afspuit.
Puur om alles even te laten weken, zodat het makkelijker los komt.

Ik weet dat hier speciale goedjes voor op de markt zijn, maar ik neem aan dat APC hier ook voor gebruikt kan worden (mijn budget is helaas beperkt).
De vraag is alleen: In welke verhouding moet ik het mengen om ervoor te zorgen dat mijn lak, kunststof en rubbers niet aangetast worden?

Mijn dank is groot!
 
yqy4enu7.jpg
Dit zijn de verhoudingen voor de APC van Poorboys. Gebruik ze zelf ook in deze verhouding en tot op heden weinig problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat ik het voor de binnenkant van de ramen geen fijn spul vindt. Die maak ik schoon met water en een paar druppels afwasmiddel.