Welke garantie ga je op die coating krijgen, en wie gaat bepalen of iets wel of niet onder de garantie valt?
Ik zal je alvast toelichten wat in de praktijk de uitkomst gaat zijn: gebruikersfout, verkeerd gewassen, niet de juiste onderhouds producten gebruikt enz enz.
Je kan namelijk geen garantie geven omdat niemand weet wat jij daarna met de auto gaat doen.
Coating is geen merk of product type, je zou op een flesje head&shoulders ook een sticker met coating kunnen plakken.
Het probleem is dat veredelde shampoos en waxen van €5,- de liter onder dezelfde noemer als ceramische/sio/glas coatings vallen die €100,- per 50ml kosten.
De eerste geven een mooie waterafstotendheid tot de volgende wasbeurt, die andere voegen daadwerkelijk hardheid toe aan je lak.
De voorbereiding van de lak voordat een coating wordt aangebracht is minstens zo belangrijk als de wijze en het type coating wat wordt aangebracht. Dit is normaliter zeker 1a2 dagen werk waarna de auto onder een infrarood droger of door minimaal 24 binnen te stallen moet uitharden.
Alle leveranciers beloven de wereld wat het lastig maakt om te vergelijken.
Als je hier in de show-off kijkt dan zie je verschillende topics waarin verschillende coatings worden toegepast.
Ik zou diverse - niet merkgebonden - forums en groepen eens doorlezen om te kijken wat je daar zoal tegenkomt.
Persoonlijk zou ik voor een coating van
Gyeon kiezen. In de afgelopen 10 jaar is mij dat enorm goed bevallen en tot op heden heb ik daar ook nog van niemand klachten over terug gehoord.