• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC

Peter Jansen

Detailing addict
5 jun 2008
602
62
Hallo mensen, bij deze een aantal vragen over APC.

Afentoe heb ik het idee dat sommige mensen de halve auto doen met APC. Nou lijkt het me mooi spul voor onder andere de wielkasten.

Maar waar gebruiken jullie het voor?? En wat voor een hulpmiddellen gebruiken jullie daarbij ??

Groet, Peter
 
De naam zegt het al: All Purpose Cleaner
Je kunt het overal voor gebruiken!
Hulpmiddelen: borstels, kwasten, handdoeken. etc.
 
Peter Jansen zei:
Hallo mensen, bij deze een aantal vragen over APC.

Afentoe heb ik het idee dat sommige mensen de halve auto doen met APC. Nou lijkt het me mooi spul voor onder andere de wielkasten.

Maar waar gebruiken jullie het voor?? En wat voor een hulpmiddellen gebruiken jullie daarbij ??

Groet, Peter

Hey Peter,

APC is inderdaad erg fijn spul. Ik gebruik het bijvoorbeeld om mijn bekleding mee te reinigen icm de interior brush van Meg's. Of om Trims mee te ontvetten alvorens ze te behandelen met een product als Trim detailer of Black wow.

Voor de wielkasten gebruik ik het niet meer. Ik had het gevoel dat toen het kunststof in de wielkasten droog was het een beetje dof uitsloeg nadat ik ze met APC had behandeld. Daarvoor werkt voor mij schoonspuiten met de hogedruk en vervolgens met een cockpitspray of ASD veel beter. Hier worden ze ook weer mooi zwart van.
 
De Megs.

Maar dat interieur. Doe je dat dan puur op een borstel en dan poetsen maar?? En dan het droogmaken, of moet de auto dan een dag drogen??

Groet, Peter
 
Peter Jansen zei:
De Megs.

Maar dat interieur. Doe je dat dan puur op een borstel en dan poetsen maar?? En dan het droogmaken, of moet de auto dan een dag drogen??

Groet, Peter

De APC 1:4 of 1:10 verdunnen, afhankelijk van hoe sterk vervuild je interieur is. Interieur ermee inspuiten, even laten intrekken en dan voorzichtig met de interior brush, misschien beter nog met de interior brush met een doek erom heen inwerken. Daarna met een MF of iets dergelijks het interieur na / droogwrijven. Helemaal droog krijg je het natuurlijk niet direct, maar met een paar uurtjes is het weer helemaal droog en fris!
 
Ik gebruik het zeker niet op de lak, merk wel als je het te lang op lak laat zitten dat het vlekken achter kan laten.
 
Voor de lak kan je beter Bug-Squash gebruiken..Is bedoeld als Pre-Wash..
Dus niet alleen voor insecten maar ook voor weg vuil en dat soort zaken..
Even inspuiten ,ff wachten en z'n werk laten doen ,en dan gewoon afspuiten.
 
Wil het ook niet op de lak gaan gebruiken ofzo. Het is alleen dat wanneer je de stootstrips en dergelijke met APC reinigt, dat er dan automatisch wat op de lak komt....

Groet, Peter
 
Niet erg hoor..Veeg het gewoon direct af ,zolang het maar niet in de volle zon op je lak droogt zal enkel je wax laag eronder lijden.
 
Heb hier procar diadeem allesreiniger staan. Is dat vergelijkbaar met apc?
Had laatst iets uit n jerrycan in emmer gedaan en aangelengd met water en toen voelde het heel zeperig aan. Terwijl het ook in sprayers verkocht wordt om zo te gebruiken.