• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aquartz ipv Cquartz?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Ik heb nog van de forum-groupbuy van afgelopen jaar nog een 30ml Aquartz staan, en zou dat graag eens gebruiken.

Al eea gezocht en teruggelezen op internet, maar word niet echt wijzer. Ik lees veel verschillende werkwijzen.

Voorbewerken en overgedoseerd ontvetten (tov normale waxen/sealants) lijkt me duidelijk.

Maar dan? Aanbrengen met een pad of bepaald doekje?
Moet de pad/doek ook geprimed worden voor het aanbrengen van het eerste product?
Hoeveel pufjes (pompsprayer) product gebruik je voor een bepaald deel.
Hoe dik/dun en in in een bepaalde richting? Is er een truukje zodat je een beetje kunt zien wat gedekt is?
Hoe lang laten curen (Ik werk binnen)?
Evt. helpen met een heat-gun (op verantwoorde temperatuur)?
Uitbuffen met welke doek, en kan daarbij evt. detailspray gebruikt worden (ik gok van niet maar vraag het toch)?

Evt. delen die niet uitgebuft willen worden, of die je mist tijdens uitbuffen, hoe is dat te verwijderen? Bij wax zet ik er vaak een laagje overheen, dan word het weer week en wrijf je het zo weg.

Hoelang na uitbuffen kan de Reload er over?

Zijn veel vragen, maar ik wil het niet verklooien, het zal ongetwijfeld wel wat meevallen, maar ik wil het liever niet aan het toeval overlaten.

Ik heb destijds ook zo'n 30ml flesje gekocht uit de gb.

Ik heb het alleen op m'n velgen gebruikt :schaam

Rechtstreeks uit het flesje een paar pufjes op het velgbed en met een applicatorpadje verpreidt.

Half uurtje gewacht en daarna nagewreven met een mf doek.

Het zal ongetwijfeld niet 'volgens de regels' gaan, maar ach, het is máár voor de velgen... :roll

Ik ga het in 1e instantie ook voor wielen gebruiken, en ik wil het graag zo goed mogelijk doen, aangezien er in mijn wielen nogal wat arbeid zit.

2-delige wielen, 36 boutjes per wiel, en ongelakte gepolijste alu randen (lees: zeer krasgevoelig want boterzacht).

Heb deze ook op mijn (winter)velgen gedaan, dus aankomende winter is kijken hoe deze zich houd.