• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Natty Liquid Blue (UPDATE 7 FEBRUARI!)

knappe update tinus! Ik had zelf ook al de gedachte dat de natty's heel niet verkeerd is nl. nu is het ook nog eens proefondervindelijk aangetoond.... Hij blijft dus nog ff in de kist liggen bij mij. Was wel ff een horde die je moest nemen om je wagen in de "krasstraat"te doen he? Ik althans zou ook niet lekker er naar kunnen kijken. Dan maar liever niet en we wachten nog wel ff
 
Bedankt voor de update Tinus! Indrukwekkend dat Natty's het zo lang heeft gehouden, had ik niet verwacht.
 
:)^ Vuilafstotende werking (zeker na drie maanden) kijkt bijna niemand naar in een review. Top !!
Zeker nu in de wintertijd toch best een item. Zie ik bij de Dodo Juice Double wax eigenlijk ook wel.
Auto is ook na de pekeltijd aanzienlijk schoner dan vorig jaar.
Blijf zo doorgaan, als je samples nodig hebt gewoon pm'en :ja

Hans
 
Inderdaad indrukwekkend resultaat! Bedankt Tinus :)^ PB: not much money, but what a shine! (and protection)
 
Laatste update; kon het niet laten :grinning:

Half januari (let op: dus bijna 1 maand later dat ik dit schrijf) de Fiat gewassen, en met een flesje van Poorboys gevuld met water om te sprayen.
De motorkap: links Natty's Blue, rechts de Collinite 845. Rest van de auto in de Natty's Blue. De 'scheidslijn' in het midden is nog best goed te zien!

P1040228.jpg

P1040220.jpg

P1040223.jpg


Moet zeggen: ik was verbaasd! De auto wordt niet zo veel gebruikt (150km per week), maar toch een felle winterperiode achter de rug. Beading was niet veel meer van over, maar toch nog iets.

Inzoomen op Natty op de motorkap:
P1040229.jpg

P1040222.jpg


Geen mooie ronde druppeltjes meer, maar toch bleef het water afstoten op een redelijke manier.
Nogmaals: niet slecht na de laatste waxsessie van september.... (4 maanden winter...) :party:
Conclusie: 3 maanden houdt het vol, daarna is de koek een beetje op.


Inzoomen op de 845 op de motorkap:
P1040230.jpg

P1040221.jpg


Betere en mooiere beading dan de Natty's, maar ook niet super allemaal. 845 valt voor mij af als "pure winterwax" want een 476 Double Coat in combinatie met een sealant zal beter presteren als wintercombi denk ik.

Eindeindconclusie: De Poorboys Natty Blue presteert beter dan je zou denken van een goedkope vloeibare wax. Duurzamer dan je denkt, prettig in de verwerking, en veel Bang for your Buck!

De 845 verdwijnt voor mij langzamerhand op de achtergrond; het was leuk afgelopen 2 jaar, maar ik heb een nieuw schatje :grinning:
 
Mooie review! Ik kreeg eens een flesje kado bij een bestelling. Ik zal komend voorjaar m'n pa's auto eens van een laagje voorzien. Thx Tinus :)^
 
Uuuhh: 1 laagje 845 vergelijken met een Sealant ( welk over algemeen al langere standdtijd heeft ) + Wax ( de 476 staat al bekend om langere standtijd ) vind ik niet helemaal correctemundo in dit verhaal.
Dat je de natty blue liquid prefereert boven de 845 ... dat is ander verhaal
In elk geval superdeluxe dat de test is uitgevoerd met alle foto's + verhaal erbij !
 
Dus eigenlijk breng je deze Natty's best aan op een auto die niet gekleid is voor een beter resultaat :cool:
 
Bedankt voor deze duidelijk en goed geïllustreerde uitleg. Voor is het een duidelijk verhaal, ik ga na het lezen van deze test voor Poorboys Natty Liquid Blue. Had voor het lezen van deze test ook de Polish met 100% Carnauba Wax op mijn verlanglijstje staan omdat ik er nog niet uit was ..... Nu wel dus !
:party: Nogmaals hartelijk dank :party:
 
Ik gebruik deze wax altijd bij het detailen van andere auto's dan de mijne, makkelijk product, weinig nodig en goede prijs-kwaliteit.