DAF-44 zei:Hallo Stimpy68, ik wil toch even op jouw mening over Autoglym SRP reageren.
Ik denk dat het voor dit produkt heel belangrijk is om van te voren te weten waar je het voor wil gaan gebruiken.
Ik denk dat het voor een detailer met ervaring in lak correctie niet zo'n heel waardevol produkt is. Of eventueel te gebruiken als je eens een keer weinig tijd hebt. Ik meen me te herinneren dat jij voor die gevallen Meguiars M66 (pro versie van Color-X) gebruikt. Zowel M66 (Color-X) als SRP hebben wat dit betreft dezelfde invalshoek / toepassingsgebied.
Voor de meer doorsnee gebruiker (die dus geen lakcorrectie uitvoerd) vind ik het juist een heel goed produkt alhoewel de duurzaamheid iets beter zou mogen zijn (Autoglym adviseerd dus ook om het te toppen met een van hun waxen).
Juist vanwege de fillers en dito "verdwijnen" (lees maskeren) van kleine krasjes heb ik dit produkt jarenlang naar tevredenheid gebruikt.
Een kennis van mij, geen detailer, gebruikt sinds kort (z'n groene flesje was leeg en zijn pak poetswatten was op) Autoglym en topt deze af met Collinite 476. Hij was er helemaal lyrisch over.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, gebruik de juiste produkten voor het juiste toepassingsgebied.
Je slaat de spijker op zijn kop met die reactie Dat is precies waarom ik Autoglym SRP gebruik.
Ik kan nog geen serieuze correctie uitvoeren. Wat moet je dan als je detailen wel leuk vindt? SRP is hier de geweldigste oplossing voor omdat het de auto toch een 'after-correction' look geeft. De glans is dus hersteld en veel krassen en swirls lijken 'verdwenen'. Kijk, als ik dan tegen de klanten ga zeggen dat dit effect voor altijd is, dán zou ik fout bezig zijn. Maar als ik er eerlijk over ben? Dan is er toch niks mee. Bovendien wax ik de auto ook altijd na SRP dus een maand of 3 à 4 blijft het wel mooi.