• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

ik ben eigenlijk een beetje verward:
Als je de EX-P Sealant aan doet is het dan nodig om nog eens nappy's paste wax aan te doen ?
Wat is het veschil eigenlijk van de 2 ? Buiten dat de één langer blijft dan de andere ? En waarom word de ene sealant genoemd en de andere wax. Ik begrijp niet waar het verschil in zit. Kan iemand mij daarin helpen.
 
Een wax mág over een sealant heen, maar hoeft niet.

Een sealant is een synthetische wax. En wordt daarom sealant genoemd. Het doel is hetzelfde: beschermen van het oppervlak. Een wax wordt voornamelijk gemaakt van organische producten, producten uit de natuur dus zoals de carnaubapalm.

Het voordeel van een sealant is de duurzame bescherming. Het nadeel van een sealant is dat de beading (pareleffect) meestal minder is dan bij een wax en dat de uitstraling/glans wat harder kan zijn. Je praat dan wel over een nuanceverschil.

Een wax heeft meestal een diepere uitstraling/glans en een betere beading, maar is ook minder duurzaam. Vandaar dat ervoor gekozen wordt om een sealant als basisbescherming te nemen en daarover een wax te zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Harold1975
Er staat dat je kan eindigen met polijsten met de Finale en een zwarte pad, maar die zwarte pads hebben toch geen "cutting factor" meer? voor glaze en wax moet ik deze waarschijnlijk gebruiken? maar doet dat nog iets om echt te polijsten?
 
Je kan met zwart of wit (van de Raffini serie) prima eindigen. Finale is voor het optimaliseren van de glans, niet echt meer om te polijsten.
 
geld dat wachten van 1 dag na de sealant ook voor als je na t polishen een glaze aanbrengt? of kan daar wel gelijk een hybride wax zoals de ibrido van monello overheen?
 
Een glaze kun je gelijk na het polijsten aanbrengen. Over de Ibrido heb ik gelezen dat deze het beter doet zonder glaze. Na het polijsten kun je prima een wax aanbrengen.
 
mmm ok raak wat verward...heb net effe wat zitten googlen over glaze onder een wax, en wat ouwe topics hier gelezen ook de ouwere discussies gelezen..de 1 zegt dat t wel kan maar de standtijd kan beinvloeden van de ibrido..ook dat de ibrido niet ontworpen is om over een glaze te gaan maar het word niet afgeraden....
 
Ibrido mag / kan over een glaze, maar dat zal de standtijd verkorten (geldt voor elke wax over een glaze trouwens). Ibrido presteert bet best zonder glaze als het gaat om standtijd, beading en sheeting. De polymeren die in Ibrido zitten, zijn zo ontworpen dat ze het best hechten op een schone en ontvette lak. Als die basis goed is, is de standtijd, beading en sheeting onovertroffen!!
 
Tim;n390341 zei:
Ibrido mag / kan over een glaze, maar dat zal de standtijd verkorten (geldt voor elke wax over een glaze trouwens). Ibrido presteert bet best zonder glaze als het gaat om standtijd, beading en sheeting. De polymeren die in Ibrido zitten, zijn zo ontworpen dat ze het best hechten op een schone en ontvette lak. Als die basis goed is, is de standtijd, beading en sheeting onovertroffen!!
Dus als ik het goed begrijp sla je stap 4 over.Na het polijsten(raffini finale) kan je gelijk met Ibrido starten?
 
Stap KUN je overslaan. Het hoeft niet. Alleen zoals Tim zegt voor de Ibrido is het zeker, zo is de wax ontworpen. De meningen zijn nogal verdeeld over het feit of de standtijd verkort wordt door het gebruik van een glaze. Persoonlijk merk ik daar bijzonder weinig van. Daarbij vind ik het voordeel van een glaze gebruiken dat je wax gemakkelijker verspreid over de lak.
 
Maar een glaze is toch meer een soort van voeding voor je lak, waneer deze deze helemaal gecleand is? Zit er in de Ibrido ook een soort voeding verwerkt.
 
voor mij is het duidelijk hoor.. thx voor je uitleg tim :cool:
@ibiza: bedoel je dat je daar weinig van merkt bij de ibrido en glaze? of in het algemeen gebruik met glaze in combinatie met wax? :weetniet
 
rallimart;n390516 zei:
Maar een glaze is toch meer een soort van voeding voor je lak, waneer deze deze helemaal gecleand is? Zit er in de Ibrido ook een soort voeding verwerkt.
Klopt een glaze is de handcreme voor je lak. In de Ibrido zit geen glaze. Het is een pure wax. Een glaze kan wel, maar daavoor is de wax niet ontwikkeld zeg maar.
 
Nu zie ik in sommige filmpjes dat mensen polijst aanbrengen op hun pad, en vervolgens 2 x een beetje detailer spray aanbrengen. Hun comment daarbij is dat dit alleen nodig is op warme dagen (waarschijnlijk warme lak door het zonnetje & de luchtvochtigheid) . Wat vinden jullie van detailer spayen op je pad met polijst? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk