• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
669
138
30
Blijft een geweldig informatief topic! Verplicht 10x doorlezen voor iedereen! Elke keer dat ik het lees wil ik naar buiten rennen en de eerste de beste auto detailen.

@Dibbuz : 2 kleine aanvullingen, nadat ik dit topic nogmaals met veel plezier heb doorgenomen:

-Dodo Born To Be Mild hebben jullie inmiddels ook in 5L, die is niet genoemd en zijn wel een hoop mensen blij mee. Zijn er nogal wat die een BtbM verslaving lijken te hebben.

-Bij de mogelijke polijstcombi's mis ik eigenlijk de Microvezelpads een beetje. Ik zweer persoonlijk echt bij Microvezel (die van Meguiar's zijn echt de beste pads ever) voor de compoundstappen en zeker op een DAP 500 kan dit net dat beetje extra zijn wat je nodig hebt.

Mierenvoortplanting hoor... Topic is geweldig!

Jandr

Detailing rookie
5 mrt 2016
1
12
30
Wow! Ik was al een beetje op zoek naar een deftige en concrete uitleg mbt exterieur maar dit slaat alles. Puik werk!

Reactions: Dibbuz

Joery

Detailing rookie
10 aug 2017
14
15
22
Ik zie dat je er een hoop tijd en moeite in hebt gestoken! Ziet er keurig uit en is duidelijk ;) ideaal!

Reactions: Dibbuz

exCite

Detailing trainee
24 mei 2018
98
30
30
Olen
@Dibbuz Ik had op je YT kanaal al een filmpje gevonden over manueel polijsten, heb je ook zoiets om een beginner te leren hoe je machinaal moet polijsten?

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.421
193
39
Ik had filmpjes gemaakt met de Picanto maar het geluid was niet goed achteraf :(

exCite

Detailing trainee
24 mei 2018
98
30
30
Olen
Je mag ze me altijd nog bezorgen, zonder geluid kan ik er misschien ook al wijzer uit worden.

Laatst bewerkt door een moderator:

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.421
193
39
Ik kan het niet beloven maar ik ga ernaar kijken.

exCite

Detailing trainee
24 mei 2018
98
30
30
Olen
Bedankt.

Misschien een idee voor de betere detailers hier om een guide te maken om machinaal te polijsten?
Hoe een testspot maken, hoe polijsten, welke combo’s (meest voorkomende combinatie van pads en polijstmiddel), ...

Laatst bewerkt door een moderator:

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.447
178
29
Leersum (Utrecht)
@exCite - Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt voor iemand. Deze persoon wist al de theorie achter het hele gebeuren, dus het filmpje is niet geheel duidelijk voor de ''leek'', maar wat versimpeld, zeg maar.

Ik voel mij wel geroepen om een duidelijker filmpje te maken met daarbij wat tekst en uitleg. Echter staat het detailen bij mij op een zéér laag pitje en zal misschien pas over enkele maanden (zomer) het detailingvirus weer wat aanwakkeren én de mogelijkheid geven om te filmen.