Waarom mijn post is aangepast weet ik niet, maar nee heb mijn spullen die ik tekort kwam bij carclean online besteld.
Wilde er eigenlijk langs rijden, maar ik werk best veel en in het weekend zijn ze dicht.
Er waren uiteraard nog spullen die ik al had zoals polijstmiddelen, dus die heb ik niet hoeven te bestellen(maar dus ook niet ergens anders besteld).
Ik ben je erg dankbaar voor je uitgebreide antwoord en wil daar wel even op reageren zodat ik je goed begrijp.
Vwb het voorwassen had ik eerst afspuiten en niet direct de foam. Maar had de foam wel voor het wassen staan. Dus ik heb eigenlijk een extra stap met het eerst afspuiten en daarna snowfoam en weer afspuiten.
Kost iets meer tijd maar niet meer moeite.
Het reinigen van de velgen heb ik idd alleen borstels geschreven, maar heb ook nog velgenreiniger hiervoor staan maar had dat niet opgeschreven.
Helaas hebben de wielen echter ook aanslag wat er niet meer uitkomt, dus gaan we zoveel mogelijk onze best doen erop.
Ook had ik begrepen dat je eerst je velgen doet voor je je auto gaat wassen.
De reden dat ik de auto wilde drogen is omdat ik een
monello perfetto detailer spray heb(zat bij de klei set) en lijkt me het beste als die gebruikt word ipv de shampoo/alleen water. Dus afdrogen van de auto om het met die perfetto weer nat te krijgen.
De hardheid van de lak weet ik uiteraard niet.
Maar had begrepen dat de originele lak van een mercedes vrij hard is.
Maar heb gewoon voor de zekerheid een grove/medium en zacht polijstmiddel.
En daarbij de bijbehorende pads dus ook 3 verschillende soorten.
Ik was van plan de grofste niet te gebruiken omdat de lak er eigenlijk prima bij staat(in mijn ogen althans).
Dus beginnen met de middel en afmaken met de zachte.
Wel heb ik wat minuscule krasjes linksachter bij mijn wielkast. Daar wilde ik alle 3 de middelen stapsgewijs gebruiken.
Ja dat aanstippen blijft een dingetje.
Iets wat ik nooit gedaan heb, wat ik dus ook echt niet weet hoe ik dat moet doen.
Misschien dan beter dit op een later tijdstip een te laten doen door een expert.
Goed dat je zegt dat een glaze dus niet mag worden gebruikt.
Heb hem wel gekocht maar dan sla ik die stap over.
Waarom met 2 man: heel veel spullen heb ik dubbel nog uit het verleden.
Dus wassen, kleien velgen reinigen zullen we met 2 doen.
Het polijsten uiteindelijk zal ik idd alleen doen.
Dus dit was mijn idee verder maar sta zeer zeker open voor adviezen en verbeterpunten.