• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

Een vraagje aan de betere detailers..

Vorig jaar heb ik een volledige stappenplan machinaal uitgevoerd op mijn Audi a4
Maar ik was eigen niet echt te tevreden over het resultaat. Swirls niet minder te krijgen.

Ik probeer een volledige beschrijving van het polijsten te geven, maar omdat het al bijna een jaar geleden is weet ik het niet 100% meer, dus kan iets afwijken maar zal niet veel zijn...

Eerst gewassen, kleien, cleaner enz..
Ik heb met een dap900 gewerkt.
Gele pad met Wolfgang - Total Swirl Remover 3.0, eerst verdelen op stand 1/2, daarna stand 4, 2x het schaakbord patroon.
Daarna met een Oranje (ik twijfel) pad met Monello Mezzo
En uit eindelijk met Zwart en finale nogmaal het zelfde.

Maar de swirls waren nog net precies zoals van te voren. nu achteraf denk ik dat ik het ook wel te soft aan heb gepakt.
Ik dacht nu zelf aan:

Gele pad - forza
Oranje pad - mezzo
Zwarte pad - finale

Alles zoals hierboven geschreven, 2x schaakbord zeg maar..
Zal ik het hiermee halen? of moet ik de snelheid harder dan 4? Of zou ik zelfs een wollen pad moeten hebben?
Ik doe zelden andermans auto detailen, dus voor alleen mijn eigen auto de Pro900 aan te schaffen vind ik ook iets te veel van het goede..

Binnnekort moet ik ook een rode (verkleurd) auto detailen, hiervoor ga ik sowieso wollen pad halen (iemand nog advies welke?). en dan de geel, oranje, zwart.
 
Total Swirl Remover = Mezzo (zelfde product, Menzerna 85RD 3.02, deze informatie stond ooit op de site van Wolfgang zelf).

Ik zou gaan voor een foamed woolpad + Inizio Forza, daarna oranje met Mezzo en als laatste Finale op een zachte pad.

Stand 6 van de machine, zeker nodig. En heel langzaam bewegen.
Niet teveel druk, beetje druk is meer dan genoeg.

Voor verweerde lak is wol niet nodig, die krijg je met een oranje pad en Mezzo al knalrood.
Gebruik niet je mooiste pads en doeken want alles wordt rood.
Daarna Finale op een zachte pad.
 
Late reactie, maar bedankt voor het advies. voor de verweerde lak was het inderdaad genoeg. hij ziet er weer netjes uit!

Deze week is mijn eigen auto aan de beurt.
Alleen moet ik het over de avond uren verspreiden.

Het zal toch geen kwaad kunnen als ik een paneel afplak (bijv 2 rijden dikke tape zodat ik zeker dat paneel niet raak met de pad) en het paneel ernaast ga polijsten, waxen enz.. en volgende dag andersom doe?
 
*** Update, stappenplan is aangepast met nieuwe verpakkingen en producten. Sommige producten verkochten we al een tijdje niet meer.***
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Donders, dat ziet er strak uit! Wat een enorme lading aan (leer)stof. Duidelijke tekst en filmpjes. Wauw!



(Sommige filmpjes werken alleen niet op de website zelf, omdat de eigenaar niet de mogelijkheid heeft ingeschakeld om op andere sites het filmpje af te spelen)


Greetz
 
Op mijn Motorola X-Style met Android werkt hij gewoon wel? Ik vrees dat ik er weinig aan kan doen.
 
Hey Dennis,

Uuuuh, even uit mijn hoofd het eerste filmpje en ik dacht de 3de ofso. Ik zal het nog eens nalopen.

(Op mijn PC, thuis. Telefoon of andere apparaten nog niet geprobeerd)

Oh, kan nu alles afspelen behalve het eerste filmpje. (Zie hierboven)

Ik heb met name de filmpjes van de Coatings zitten bekijken. Wat een donder mooi spul, zeg! Beading is enorm sterk en die sheeting... Met een vaste straal kun je gewoon je auto 'drogen'. Super!

Als ik ooit weer is een strakke auto kan kopen, dan vind ik het zeker waard om een coating te proberen. Momenteel rijdt ik een oude Beamer van '98 .i.p.v. mijn geliefde M3 en ondanks hij er beter uitziet als de gemiddelde tokkiebak, vind ik het nu niet coating-waardig.

Nogmaals Dibbuz , mijn complimenten voor deze guide! Ik denk dat er niets beters te vinden is voor de leek en misschien zelfs gevorderden.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Dibbuz Het niet kunnen afspelen zit in de rechten van het (1e) filmpje: als ik die af wil spelen, krijg ik een melding dat ik het filmpje alleen op YouTube kan bekijken vanwege de ingestelde rechten door de eigenaar van het filmpje (en op Youtube daar kan ik 'm inderdaad wel zien).

Het updaten van deze basisinfo is voor beginners belangrijk, dus in die zin gewoon goed. De manier waarop, ben ik niet helemaal gelukkig mee: de start van het topic wordt namelijk aangepast, en daaronder staan eerst een heleboel posts die voor een belangrijk deel niet of minder van toepassing zijn door de verandering van de beginpost. Misschien is het handiger om het bestaande topic te laten staan in de oude vorm, en alleen in de startpost een verwijzing te zetten naar de actuele versie (dus een nieuw topic). Als je daarbij het oude topic niet meer sticky maakt, en de nieuwe versie wel, dan is het volgens mij allemaal net iets beter. (het is maar een suggestie die ik ter overweging mee wil geven)
 
Ik denk dat ik het van de filmpjes gevonden heb.
Cordoba Ik heb erover nagedacht het hele topic weg te halen maar er zitten toch wat belangrijke vragen en antwoorden in. Op de foto's stonden ook producten die we niet meer hadden en waar we niets meer mee te maken willen hebben en dus is laten staan absoluut geen optie geweest. Of nieuw of weg. Ik denk dat ik van de week nog wel even het een en ander ga opschonen met verwijzingen naar die producten.

Fusso staat er 1 tussen, de meest populaire. Qua dure waxen heb ik het heel beperkt gehouden omdat de vraag naar die waxen gewoon zeer laag is. Coatings heb ik natuurlijk wel toegevoegd omdat die vraag veel groter is geworden en alleen maar zal stijgen. Persoonlijk is een wax leuk maar als je eenmaal een coating probeert ben je vrijwel altijd verkocht. Het verschil is zo ontzettend groot tijdens het wassen dat een dure wax voor mij nauwelijks meer een optie is. Vandaar ook de rode disclaimers onder en boven de topics, het is EEN stappenplan en zeker niet hét stappenplan. Zoveel mensen zoveel wensen.
 
Erg informatief, zeker voor een beginner heel erg waardevol. Bedankt!

Ik zie alleen geen foto's in de post staan, alleen helemaal onderaan als attachment. Doe ik iets fout?