• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

heb in september voor het eerst gedapt. heb zo'n setje besteld hier bij carclean met de spulletjes van PB. Gebruik SSR2.5 op een oranje pad, daarna SSR1 op wit. Krijg toch die verrekte swirls niet weg. Wat doe ik verkeerd? Ik heb een pug307 (zwart-met). Zijn dit niet de goede middeltjes voor de lak op deze auto?
 
Hoe snel beweeg je met de machine, welke stand en hoeveel druk zet je?
 
tis een dap 500... inwerken met standje 2 daarna met standje 5.... laat de machine eigenlijk gewoon over het oppervlak lopen...
 
Je mag wat druk geven (iets meer dan alleen je ahnd erop leggen) en heel langzaam bewegen. Maak anders een foto ervan.
 
zal het eens proberen.... anders de spulletjes van monello gebruiken? ieder geval bedankt voor je reacties!
 
Mijn ervaring is dat de polijstmiddelen van Monello mooiere afwerking heeft en vaak ook makkelijker resultaat haalt dus als het niet gaat is het zeker een optie.
 
Hallo,
Ik wil graag weten wat je me aanraad om mijn Nissan X-trail 2.5 4wheel - 2004 netjes te onderhouden.
Handmatig of machinaal.
De auto wordt tot nu toe zo'n 3x per jaar gekleid en in de was gezet met Macguiers.
Skip 59
 
Zeker als je in Hellevoetsluis woonachtig bent, lijkt het mij meer dan lonend om eens een ritje naar CC te maken (wel eerst even bellen voor een afspraak), opdat je in één keer al het juiste koopt. En omdat ze vermoedelijk een testspot op jouw auto uitvoeren, kun je meteen zien wat het resultaat kàn worden...:bad
 
Zou hem zeker machinaal doen:
-Beter en mooier resultaat
-Sneller resultaat
-Minder moe

CC= Carclean.com
 
fantastische guide, dank!

Korte vraag: als je polijst, hoe doe je dan de stukken waar de machine niet bij kan? applicator pad, selfde spul en dan handmatig rondjes draaien als daar genoeg ruimte voor is?
 
Daar worden handpads voor gebruikt:

Bijvoorbeeld o.a. :
https://www.Carclean.com/product/Monello/Orange_Light_Cutting_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_78-646X4OR_100980
https://www.Carclean.com/product/Monello/White_Polishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109_101176

Inderdaad: spraytje QD op de handpad, beetje produkt erop en met draaiende beweging en lichte kracht werken.
Onder de handgrepen kan je soms niet draaien (door de grootte/vorm van o.a. de oranje pad) maar dan is heen en weer gaan ook goed.
Je kan dan indien nodig nog met de witte ronde handpad en bijv. Finale de lak netjes tot hoogglans krijgen.
 
Nu ik een DAP 900 heb wil ik er ook mee aan de slag. De Qashqai gaat er binnenkort aan geloven...maar de volgende vraag: de auto is nog swirlvrij! Welke stap neem ik dan na het kleien: een gewone polish (PB prof polish) op zwart of toch Monello Finale op zwart. Geen swirls weg te werken, Mezzo lijkt overbodig. Wat raden jullie aan?
 
Ik heb sinds straks de DAP 900 aangekregen.
Mooi en goed toestel denk ik toch.
Maar na daarnet even te hebben geprobeerd,lijkt het me soms dat ik het produkt niet goed lijkt op te wrijven.
Neem ik dan een zuiver doek,wrijf ik deze het gewoon eraf.
Dat is toch de bedoeling van het machine en niet van mijn doek???
Wat doe ik verkeerd.
Beide produkten zaten erbij en ik neem de fijne ervan.

Bedankt al voor u antwoord.
 
Hoeveel gebruik je van Finale, welke pad, welke snelheid, hoe lang werk je door?
 
Ik gebruik 3 kleine stipjes produkt.
Zeer weinig dus.
En ik begin op stand 1 en daarna neem ik een zachte pad en gebruik ik de machine op stnd 3.
Dan krijg ik het niet goed.
Dat probeer ik toch een paar minuten maar geen verbetering.:|
Er blijft altijd een soort film opliggen die ik met de machine er niet afkrijg.
Wel met de hand.
 
Wat probeer je te verwijderen dan? Swirls? Krasjes?
Snap niet echt wat je met een film bedoelt die je met de machine probeert te verwijderen.
Hoe neem je het af?