• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

Geen paniek ik was een paar dagen met Bart aan het klussen. Het topic is inderdaad vervangen omdat er veel nieuwe producten bij zijn gekomen. I.p.v. een merk te kiezen heb ik gekozen voor meerdere keuzes met de betere prijs/kwaliteits verhouding (bijvoorbeeld Mother's Clay). Met name het gemis van de Monello polijstmiddelen was niet handig. Vooral voor hardere lakken zijn deze onovertroffen.

Uiteraard was je inzet op prijs gesteld (anders was er geen sticky van gemaak!) maar het kan geen kwaad om het van tijd tot tijd de updaten. Misschien dat er een jaar iemand anders een stappenplan maakt wat weer uitgebreider en met nieuwere producten geschreven is. Het stokje doorgeven zeg maar ;)

edit: Topics zijn terug gezet alleen sticky ervan afegehaald zodat de vragen (en hun antwoorden) nog te vinden zijn.
 
Dibbuz, bedankt voor je fantastische uitleg en de moeite die je ervoor genomen hebt.:party:

Ik zag dat dit alweer een paar maandjes op het forum staat, maar als beginneling heb je er erg veel aan.

Vandaar dat ik je toch even wil bedanken.:ja :party:
 
goede uitleg:cool: . maar als iemand zich geroepen voelt om dit omtezetten in film per stap dan zou dat helemaal super zijn :grinning:
 
Nog maar net lid van dit forum en al veel geleerd.........

Ik heb bijna alles van Autoglym en deed mijn auto altijd met de hand.
Na de polish ging ik waxen en daarna met de sealer van Autoglym (dat goudkleurige flesje)........

Doe het dus al jaren verkeerd! :-"

Eerst de olieachtige sealer en dan waxen :)

Zijn trouwens alle producten van autoglym goed te gebruiken met een DAP900?
Bijvoorbeeld ook die aquawax?
 
Aquawax is niet voor de DAP900. Super Resin Polish en Extra Gloss Protection bijvoorbeeld weer wel.
 
Aquawax dus niet.... wist ik niet.
Hoe kan je dat trouwens weten ? Staat dat op het flesje ofzo?

En die extra gloss protection is inderdaad dat flesje wat ik ook heb,
dat gebruikt ik dus na het waxen.
 
Wauw, een hele hoop uiterst nuttige info (met linkjes !), erg interessant leesvoer om een eerste basispakketje samen te stellen
 
Dibbuz,

Ben nieuw hier maar moet echt mijn petje afnemen voor de tijd en moeite die je steekt in de "stappenplannen "die ik her en der op het forum tegenkom! In een woord geweldig! Zeker als je net begint met detailen zijn alle afkortingen en werkwijzen nog gewoon (soms) abrakadabra.....

Dus eh Goeso he! :)^ dat mag ook wel eens gezegd worden :)
 
Ben als beginende detailer erg blij met deze informatie.:cool:
Soms zie je door de bomen het bos niet meer, maar hier kan je nog eens op terugvallen.

Helemaal toppie.:)^
 
Ha, dit is werkelijk super!

Heb zelf nog geen polijstmachine, maar ben wel ernstig aan het nadenken om een stap ''verder'' te gaan dan alleen het wassen van de auto.:ja
Maar de polijstmiddelen en -pads waren tot nu toe één groot raadsel voor mij, maar snap het dankzij deze uitleg al een stuk meer!:)^
 
@Dibbuz,


Heb je stappen plan eens doorgelezen..., klein vraagje:

Wat vind je van de volgende volgorde...

polijsten>wassen>drogen>Ipa wipedown>DJ Lime prime>SNH>SN (met 2 uur er tussen)

Ben benieuwd. p.s. is voor een donkere kleur en ben DJ fan.
 
Prima, voor mij ligt het eraan hoe erg je auto onder de polijstspetters zit of er tussendoor gewassen wordt of niet.

Als je echt een donkere auto hebt zou ik 2 laagjes Blue Velvet Pro/Purple Haze Pro doen.
 
Okeej. Maar is lime prime nog nodig na IPA wipedown voor dat de wax er op gaat? (kleur is diep donker bruin metallic met een dubbele lak laag er overheen)

Alvast bedankt voor je advies.
 
Lime Prime altijd NA IPA anders is het zonde van de Lime Prime.