• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

Als je de auto zo intensief gaat polijsten dat je IPA gebruikt om het resultaat te bekijken betwijfel ik trouwens of je de Lime Prime überhaupt gaat zien. Beter dat je na de wipedown opnieuw bekijk waar je nog eens moet polijsten. De Lime Prime stap zou ik dan overslaan voor een duurzamer resultaat van de wax of sealant.
 
McShine zei:
Als je de auto zo intensief gaat polijsten dat je IPA gebruikt om het resultaat te bekijken betwijfel ik trouwens of je de Lime Prime überhaupt gaat zien. Beter dat je na de wipedown opnieuw bekijk waar je nog eens moet polijsten. De Lime Prime stap zou ik dan overslaan voor een duurzamer resultaat van de wax of sealant.

Lime prime is ook niet mijn idee of ervaring, vandaar mijn vraag. Als je het dan doet, liever goed, beter, best!!!

Ik denk, "but correct me If I am wrong".....na polish, zoals dibbuz aangaf: LP, daarna 2 laagjes Purple Haze (pro)...


Nu ik dit lees: neig ik meer naar >polish>ipa>Purple Haze pro>Orange Crush, geen Lime prime dus.....

Dibbuz: wat kunnen we hier nog over zeggen??? Wel of geen LP in deze volgorde. Hoop dat ik niet te veel zeur.;)
 
Tja, wel of geen Lime Prime. Persoonlijk doe ik altijd wel een glaze, alleen de laatste keren voor de winterbeurt niet.
Kan je in de winter regelmatig waxen omdat je een binnenruimte hebt dan kan je altijd een glaze doen.

Vind de lak altijd zo lekker aanvoelen na LP :heart_eyes:
 
Na het polijsten ook een spray and wipe doen om de polijst vetten te verwijderen lees daar namelijk niets over... Weet iemand dit ook.
 
Spray en wipe zal weinig doen qua ontvettende werking.
Hier neem je Spruzzo, IPA of Eraser van Carpro voor.
 
Mooi bij gewerkt Dibbuz!:)^ Zou een stukje van de uitleg van Tim bij het polijsten kunnen worden toegevoegd? (welke hij verteld bij de dap clinic, betreffende het patroon, overlappen en zo.) Verder vind ik het fijn dat de monello spullen zijn toegevoegd.!

1 heel klein puntje:
Alleen staat de monello wax er twee keer in wat misschien de indruk wekt dat het om 2 verschillende waxen gaat..


p.s. ik ga er gemak halve van uit dat het Dibbuz is die dit heeft aangepast.. mijn verontschuldiging dan en de eer is natuurlijk helemaal voor U.:schaam
 
Prima idee, alleen die handelingen staan ook in de meegeleverde Nederlandse handleiding met full color plaatjes.
Wou dit stappenplan niet al te lang maken.

De Supernatural staat er ook 2 keer in, zelfde wax inderdaad alleen de pot is anders.

Updaten heb ik inderdaad gedaan, was een dag werk :eyes:
 
je heb helemaal gelijk, idd de dodo staat er ook 2 keer in..
vindt zelf dat de pot niet de kwaliteit van de wax bepaald, maar met dit soort waxen is dat natuurlijk moeilijk te beoordelen.
Dodo SN en monello zijn duurzamer dan wolfgang. dat heb ik zelf wel nu ervaren. dus tja, dan zo ik het inderdaad zo laten.
En wat betreft de uitleg, misschien alleen een link naar de dap pdf?.
Op het een of andere manier lijkt er wat te missen te opzichten van niet machinaal stappenplan. (in de uitleg, wat de producten keuze is super)
maar dat is alleen mijn idee hoor. vond zelf de clinic's echt heel verhelderend. kan het iedereen aanraden die nog twijfels heeft.
 
ATS zei:
En wat betreft de uitleg, misschien alleen een link naar de dap pdf?.
Vind ik een hele goede en heb ik toegevoegd bij het FAQ gedeelte van stap 3 polijsten. :)^
 
zeer mooie update dennis!
mooi ook die persoonlijke "dennis mening" kudo's!

hier en daar een tip van de master (tim) kan ook geen kwaad voor de image :)
 
Er zijn mensen op het forum die veel auto's detailen. Nemen jullie de polijstmiddelen Mezzo en Finale ALTIJD af met Spruzzo? Of gaat het ook wel zonder zo'n product?
 
Na elke polijstsessie wordt de lak ontdaan van residu d.m.v. IPA of Eraser.

Hier op het forum is het niet toegestaan om te praten over vergoedingen, betaalde detaildiensten enz.

Kijk eens hier en als je dan tussen aannemer en buschauffeur gaat zitten met je prijs, dan zit je wel goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan ook met Spruzzo toch? Moet ik eerst het polijstresidu afnemen alvorens er Spruzzo op te sprayen? Of moet ik de Spruzzo juist op het residu sprayen en dan pas afnemen?
 
Niet helemaal waar, in sommige gevallen is het beter om gelijk een neveltje Spruzzo erop te doen en zo het residu van het polijstmiddel week te maken waardoor je het makkelijker af kunt nemen.
 
Hmmm, polijstmiddel residu week maken?

Lijkt mij eerder een gevalletje te lang doorgewerkt dan zeker. Ik heb nog nooit problemen ondervonden om eerst het meeste residu weg te halen en vervolgens een rondje IPA of een vergelijkbaar product.

Maar goed, ik ben geen carcleanmedewerker, dus zal ik het wel weer verkeerd doen....

Misschien moet ik toch maar eens wat clinics gaan volgen aangezien ik het blijkbaar vaak verkeerd heb....

:roll
 
Niet nodig om bijdehand te gaan doen Patrick. Vaak genoeg meegemaakt dat polijstmiddelen, en dan met name compounds, lastig af te nemen zijn.
Gevolg is dat men hard gaat drukken/boenen met een doek en dat is niet nodig met een spraytje Spruzzo. Ik zeg expres Spruzzo en geen IPA omdat die daar voor bedoeld is.

Gewoon een spraytje erover, even in laten trekken en rustig afnemen. Dat jij dat probleem nooit hebt gehad wil niet zeggen dat iedereen dan geen problemen met afnemen heeft.
Ik sta iets vaker op clinics en meetings en daar merk je dat soort dingen bij de deelnemers. Misschien te lang doorgewerkt, te hoge luchtvochtigheid, sticky paint of iets anders.
Niet iedereen weet precies wanneer die moet stoppen en dan helpt zo'n product, dat kan naast Spruzzo ook een detailer zijn. Juist geen IPA want die dampt veels te snel uit.
 
Ik heb het toch ook al ondervonden dat de Inizio (=compound) soms niet goed afneemt en Spruzzo helpt daar zeker bij.