Laatste update; kon het niet laten
Half januari (let op: dus bijna 1 maand later dat ik dit schrijf) de Fiat gewassen, en met een flesje van Poorboys gevuld met water om te sprayen.
De motorkap: links Natty's Blue, rechts de Collinite 845. Rest van de auto in de Natty's Blue. De 'scheidslijn' in het midden is nog best goed te zien!
Moet zeggen: ik was verbaasd! De auto wordt niet zo veel gebruikt (150km per week), maar toch een felle winterperiode achter de rug. Beading was niet veel meer van over, maar toch nog iets.
Inzoomen op Natty op de motorkap:
Geen mooie ronde druppeltjes meer, maar toch bleef het water afstoten op een redelijke manier.
Nogmaals: niet slecht na de laatste waxsessie van september.... (4 maanden winter...)
Conclusie: 3 maanden houdt het vol, daarna is de koek een beetje op.
Inzoomen op de 845 op de motorkap:
Betere en mooiere beading dan de Natty's, maar ook niet super allemaal. 845 valt voor mij af als "pure winterwax" want een 476 Double Coat in combinatie met een sealant zal beter presteren als wintercombi denk ik.
Eindeindconclusie: De Poorboys Natty Blue presteert beter dan je zou denken van een goedkope vloeibare wax. Duurzamer dan je denkt, prettig in de verwerking, en veel Bang for your Buck!
De 845 verdwijnt voor mij langzamerhand op de achtergrond; het was leuk afgelopen 2 jaar, maar ik heb een nieuw schatje