• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite's Liquid Insulator Wax #845 (Vergelijkings-/duurtest) --> Update 24 januari 2009

ik weet ook niet hoe dun hij hoort te worden.. die van mij staat wel altijd in de schuur (koud) op dit moment

mischen heb ik wel een vreemde!

iig doet de 845 het prima!
 
Bij mij is hij na een tijdje schudden nog wel wat visceus. Niet dun als water dus, vind ik overigens wel zo prettig met doseren.
Mijn spullen staan hier gewoon in huis (gangkast).
 
Ik ben er zelf ook niet rouwig om. Het zal wel tussen de oren zitten, maar liever iets dikker, want dat gebruik je voor het gevoel minder. Bij mij staan de spullen gewoon in de schuur. Alleen in de winter gaan ze naar zolder om bevriezing tegen te gaan. Maar dat was voor de Colli nog niet vn toepassing aangezien ik hem net 24 uur in bezit heb. :)
 
dan zal hij wel goed zijn!!
die van mij is een half jaar oud geloof ik

vind het wel een heerlijke wax trouwens, heel snel in gebruik.
afvegen ook een makkie, (uiteraard mits niet te dik aangebracht)
 
Collinite 845 even een kwartiertje in warm water leggen en daarna goed schudden.
Daarna is het zo dun als water en kan je echt met een paar druppels een zeer groot vlak insmeren.
Ik kan het weten want de eerste keer dat ik het spul gebruikte had ik het snel veeeeeeeel te dik erop zitten en dan is het een aardige toer om dat weer uit te wrijven.
 
Met de DAP is het nog makkelijker. Zeker degenen die al veel vaker de DAP ter hand hebben genomen, zien onmiddellijk of het te dik is of niet. Met de DAP kan je het wel veel gelijkmatiger aanbrengen, althans, dat vind ik. En uiteraard is het ook nog eens 3 klappen sneller. Wel zo handig tijdens de korte dagen. ;)
 
Let alleen op dat je het niet in de volle zon doet want daar ga je niet vrolijk van worden ;)

Maar verder een zalige wax die erug lang stand houdt
 
Vorig jaar, naar mijn mening, de ultieme wintercombi gebruikt.

Collinite als sealant.
Laagje Bilthammer autobalm
Laagje M16.

Nou, daar kwam echt niks door heen ;). Heeft zeker 5 maanden stand gehouden. Daarna de auto weer gestript voor een voorjaars detail.
 
Heb gisteren ook mijn Megane weer voorzien van een vers laagje 845. Geweldig spul. De beading van de vorige keer (begin september) was nog steeds goed aanwezig. Maar het was gisteren zulk mooi weer dus ik dacht voordat het weer helemaal omslaat toch nog een laagje aanbrengen. Geweldige beading vanochtend toen ik wakker werd en het heel de nacht had geregend.

Jeroen
 
Het is hernu ok al weer een paar uur droog. maar de beading was/is (auto staat in de schaduw) nog steeds super. Maar goed, het gaat mij om de standtijd. De Natty's gaf na 1 dag een gelijksoortige beading.
 
Moet strax een VW Scirocco in de wax zetten (845). Eerst wassen bij Chemical Guy's Glossworkz. Auto is nog niet lang geleden geclayed dus dit moet ook niet gebeuren. Moeten bij deze wax de trims afgetaped worden? Auto wordt gewaxt in verwarmde garage :)
 
Ik heb de ervaring dat de 845 geen witte strepen nalaat op trims.
Dat is wat anders dan dat je wax op je trims wilt hebben.
Trims behandel je met een middel voor kunststof. Bijv Poorboys Trim restorer.

Als je voorzichtig bent gaat het ook zonder afplakken.

Hans
 
Misschien niet het juiste topic, maar ik was benieuwd wat jullie ervaring is. Als ik de collinite in zijn fles zie is het één vaste massa. Ik leg hem in warm water om hem vloeibaar te krijgen, maar enige tijd (dag of twee) later is het weer een vast goedje geworden. Ik weet niet of dit normaal is? Verder doet ie het tot nu toe goed op de lak.