• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op dak CX30

Remcoth

Detailing rookie
2 okt 2026
2
2
Hoi! Mijn naam is Remco en trotse eigenaar van een Mazda CX30 waar ik erg zuinig op ben. Vanaf het moment dat ik deze auto heb ben ik overgestapt naar met de hand wassen en m’n best te doen om hem zo mooi mogelijk er bij te laten staan. Nu zit ik met wat vlekken op het dak waarvan ik niet weet hoe ik ze er af krijg. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat voor vlekken dit zijn, er een middeltje voor is of dat dit toch polijstwerk is..

Ik gebruik zelf
Meguiars ultimate wash en wax om te wassen
En daarna spuit ik per paneel Meguiars hybrid ceramic wax op en spoel dit direct weer af.
Zie fotos van de plekken/vlekken. Kan iemand zien wat dit is en mij adviseren wat te gebruiken?

Groetjes,
Remco

Bijlagen

• IMG_7761.webp
    IMG_7761.webp
    31,4 KB · Weergaven: 28
  • IMG_7747.webp
    IMG_7747.webp
    49 KB · Weergaven: 28
  • IMG_7746.webp
    IMG_7746.webp
    49,5 KB · Weergaven: 27
  • IMG_7742.webp
    IMG_7742.webp
    44,8 KB · Weergaven: 27
  • IMG_7741.webp
    IMG_7741.webp
    110,9 KB · Weergaven: 28
Helaas zijn dat soort plekjes niet meer te herstellen met polijsten. Het lakwerk is daar gebarsten. Op de Leon had ik ook een paar van die plekjes van vogelpoep.

• Verdrietig
Reacties: Remcoth
Dat is jammer om te horen, dan hoef ik daar iniedergeval geen middelen en poetswerk tegen aan te gooien. Helaas. Het is ook geen nieuwe auto en zo kocht ik hem ook niet. Maar dat dat maakt het niet minder jammer. Bedankt voor je antwoord!